Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Ekonominin On İlkesi ve Bir Ekonomist Gibi Düşünmek |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.1, 2
MRU: 1. Introduction |
3) |
Arz ve Talep Piyasa Güçleri |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 4
MRU: 2. Supply, Demand and Equilibrium |
4) |
Elastiklik ve Uygulamaları |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 5
MRU: 3. Elasticity and Its Application |
5) |
Arz, Talep ve Hükümet Politikaları |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 6
MRU: 4. Taxes and Subsidies AND 6. Price Ceilings and Price Floors |
6) |
Ders tekrarı
|
|
7) |
Tüketiciler, Üreticiler ve Piyasaların Verimliliği |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 7
MRU 2: Supply, Demand and Equilibrium (Subsections Consumer Surplus and Producer Surplus) |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Üretim Maliyetleri |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.13
MRU 9: Costs and Profit Maximization under Competition |
10) |
Rekabetçi Piyasalardaki Firmalar |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.14
MRU 10: Competition and Invisible Hand |
11) |
Tekel |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 15
MRU 11: Monopoly |
12) |
Tekelci Rekabet |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.16 |
13) |
Oligopol ve Oyun Teorisi |
MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.17 |
14) |
Ders tekrarı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |