SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EUR4441 | Avrupa Birliği Proje Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere AB hibe programları, belirli AB politikalarının özellikleri ve başarılı proje tekliflerinin nasıl hazırlanacağı hakkında pratik bilgiler sağlamayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İlgili hibe programları için belirli AB politikalarının temel özelliklerini ve hedeflerini tanımlayabilir. 2. AB hibe programlarını belirleyebilir ve eğitim ve araştırma amaçlı özel hibe fırsatlarını bulabilir. 3. Doğru kaynaklardan gelen ilgili teklif çağrılarını takip ededilir. 4. Uygun projeler geliştirmek için başvuru kılavuzunu ve tüm eklerini kullanabilir. 5. AB eğitim programları için sunulacak projeler geliştirebilir. 6. Aktivite planlamasını formüle edebilir. 7. Uygun kaynak planlaması ve proje bütçesi hazırlayabilir. |
Öğrencilere AB hibelerinin nasıl işlediğinin yanı sıra proje faaliyetlerinin, bütçenin, zaman çizelgelerinin ve çalışma paketlerinin uygulanması ve izlenmesi hakkında bilgi verir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesinin ve zihin haritası tekniğinin tanıtılması | Sources on itslearning |
2) | AB’nin hibe programlarına yaklaşımı | Sources on itslearning |
3) | AB Eğitim, Araştırma ve Yenilik Programları (Erasmus+ ve Horizon 2020) | Sources on itslearning |
4) | “Teklif Çağrısı” prosedürlerini anlamak “Başvuru Sahipleri ve Ekleri Rehberi” | Sources on itslearning |
5) | Proje Döngüsü Yönetimine Giriş ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı | Sources on itslearning |
6) | Problem Analizi, Hedef Kitle ve Paydaş Analizi Proje Takımlarının Oluşturulması | Sources on itslearning |
7) | Ara Sınav | |
8) | Proje konularının belirlenmesi ve problem analizinin belirlenmesi | Sources on itslearning |
9) | Proje genel amacını ve özel amacını formüle etmek, paydaşları belirlemek | Sources on itslearning |
10) | Etkinlik ve Zaman Planlaması | Sources on itslearning |
11) | Yaygınlaştırma ve İzleme | Sources on itslearning |
12) | Değerlendirme ve Sürdürülebilirlik | Sources on itslearning |
13) | Kaynak Planlama ve Bütçe Hazırlama | Sources on itslearning |
14) | Bitirme Projelerinin Sunumları | Sources on itslearning |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library. The PPT files will be shared on ItsLearning following each class ---- Haftalık ders okumalarının tamamı, dönem başında ItsLearning’e yüklenir. Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir. PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 71 |
Proje | 8 | 32 |
Ödevler | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | 2 |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 2 |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | 3 |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | 1 |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | 5 |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 5 |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 3 |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | 5 |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | 1 |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 1 |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |