EUR4441 European Union Project ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EUR4441 Avrupa Birliği Proje Yönetimi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere AB hibe programları, belirli AB politikalarının özellikleri ve başarılı proje tekliflerinin nasıl hazırlanacağı hakkında pratik bilgiler sağlamayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1. İlgili hibe programları için belirli AB politikalarının temel özelliklerini ve hedeflerini tanımlayabilir.
2. AB hibe programlarını belirleyebilir ve eğitim ve araştırma amaçlı özel hibe fırsatlarını bulabilir.
3. Doğru kaynaklardan gelen ilgili teklif çağrılarını takip ededilir.
4. Uygun projeler geliştirmek için başvuru kılavuzunu ve tüm eklerini kullanabilir.
5. AB eğitim programları için sunulacak projeler geliştirebilir.
6. Aktivite planlamasını formüle edebilir.
7. Uygun kaynak planlaması ve proje bütçesi hazırlayabilir.

Dersin İçeriği

Öğrencilere AB hibelerinin nasıl işlediğinin yanı sıra proje faaliyetlerinin, bütçenin, zaman çizelgelerinin ve çalışma paketlerinin uygulanması ve izlenmesi hakkında bilgi verir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesinin ve zihin haritası tekniğinin tanıtılması Sources on itslearning
2) AB’nin hibe programlarına yaklaşımı Sources on itslearning
3) AB Eğitim, Araştırma ve Yenilik Programları (Erasmus+ ve Horizon 2020) Sources on itslearning
4) “Teklif Çağrısı” prosedürlerini anlamak “Başvuru Sahipleri ve Ekleri Rehberi” Sources on itslearning
5) Proje Döngüsü Yönetimine Giriş ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı Sources on itslearning
6) Problem Analizi, Hedef Kitle ve Paydaş Analizi Proje Takımlarının Oluşturulması Sources on itslearning
7) Ara Sınav
8) Proje konularının belirlenmesi ve problem analizinin belirlenmesi Sources on itslearning
9) Proje genel amacını ve özel amacını formüle etmek, paydaşları belirlemek Sources on itslearning
10) Etkinlik ve Zaman Planlaması Sources on itslearning
11) Yaygınlaştırma ve İzleme Sources on itslearning
12) Değerlendirme ve Sürdürülebilirlik Sources on itslearning
13) Kaynak Planlama ve Bütçe Hazırlama Sources on itslearning
14) Bitirme Projelerinin Sunumları Sources on itslearning

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class
----

Haftalık ders okumalarının tamamı, dönem başında ItsLearning’e yüklenir. Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 71
Proje 8 32
Ödevler 1 2
Ara Sınavlar 1 2
Rapor Teslimi 1 3
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. 2
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 2
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. 3
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. 1
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. 5
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 5
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 3
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. 5
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. 1
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. 1
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.