SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EUR4442 | Bölgesel Politika ve Kırsal Kalkınma | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, AB ülkelerindeki bölgesel politika ve bölgesel kalkınma hakkında teorik altyapı sunmak, tema ve kuralları kavratmak amacını taşır. Bu derste öğrenciler AB fikrine, bölgesel politikalarına ve evrimine, kurumlarına, mekanizmalarına ve finansmanına vakıf olacaktır. Dersin önemli bir kısmı seçili ülkelerde bölgesel kalkınmaya dair güncel meseleler ve önceliklere dayalıdır. Vaka analizleri üzerine yapılandırılan ders, başarı hikayelerine odaklanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. AB bölgesel politikasını, temellerini ve kurallarını kavrar; 2. Bölgesel politika araçları hakkında bilgi edinir; 3. Bölgesel kalkınmanın faktörlerini tespit edebilir; 4. Seçili ülkeleri bölgesel politika özelinde karşılaştırma becerilerine sahiptir; 5. Entegrasyon teorilerini AB ampirik çalışmalarına uygulayabilir. |
Avrupa Birliği’nde bölgelerin ve bölgeselleşmenin evrimi; bölgesel kalkınmanın temelleri; AB Bölgesel Politika enstrümanları ve Türkiye’nin bu politikaya yönelik adaptasyon çabaları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Avrupa Bütünleşmesinin Tarihsel Evrimi | |
3) | AB kurumları ve AB bütçesinin yönetimi | |
4) | AB bölgesel politikası: Genel Bakış | |
5) | Ortak Tarım Politikası ve kırsal kalkınma paradigmasının ortaya çıkışı | |
6) | Kırsal kalkınma paradigmasının ve NUTS metodolojisinin ortaya çıkışı | |
7) | AB Bölgesel Politikasının Uygulanması: Fon türleri | |
8) | Zihin Haritası Sunumları | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Ekonomik Krizin Avrupa Bölgelerine Etkisi ve Gelecekteki Zorluklar | |
11) | Orta ve Doğu Avrupa Ülkelerinde Genişleme ve Bölgesel Kalkınma | |
12) | Vaka Çalışmaları: Mezzogiorno (İtalya) ve Katalonya (İspanya) | |
13) | Öğrenci Sunumları (Pecha Kucha) | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly readings will be uploaded on ItsLearning. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library. The related articles or book chapters related with the topic of that week are mentioned in the weekly programme. ---- Haftalık okumalar ItsLearning’e yüklenecektir. Ders izlencesinde yer alan tüm kaynaklara BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 109 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 172 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | 4 |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 3 |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | 3 |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | 3 |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | 4 |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 2 |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 5 |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | 2 |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | 5 |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 4 |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |