Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Hibrit
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SELCEN ÖNER
Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders Tek Pazarın ve Dört Özgürlüklerin seyrini ve AB Tek Pazarının çalışmalarını tanıtacaktır. Öncelikle tek pazarın teorik ve tarihi arka planı verilecektir. Ders karşılaştırmalı üstünlük teorisi ile serbest ticaretin önemine dikkat çekecek, daha sonra entegrasyonun farklı aşamalarına odaklanacak ve Serbest Ticaret Bölgesi'nden Tek Pazar entegrasyonuna kadar tüm aşamalar ele alınacaktır. Ardından, malların, kişilerin, hizmetlerin ve sermayenin serbest dolaşımının temel ilkeleri, yasal temeller ve içtihat kanunu ile analiz edilecektir. Bu ders, AB'nin DTÖ ile olan ilişkisine özel referans vererek, dış ticaret ilişkilerinin yanı sıra AB'nin iç çalışmalarına da odaklanacaktır. |
DTÖ, MERCOSUR, ASEAN, APEC, NAFTA, Afrika Birliği, G8, G20, IMF, Avrupa Merkez Bankası, Dünya Bankası, UNDP, AB-DTÖ İlişkileri, Türkiye ve AB arasındaki Gümrük Birliği, Avrupa Ekonomik Alanı, OECD, IMF, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri, PISA Küresel Eğitim Araştırması ve Türkiye, Dünya Ekonomik Forumu, Brexit. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve ders izlencesinin tanıtımı |
|
2) |
Kavramsal Analiz |
Best, Edward and Christiansen “Regionalism in International Affairs” in John Baylis, et al. (eds.), The Globalization of World Politics, New York: Oxford University Press, 2011. (pp.428-442) |
3) |
Bölgesel Entegrasyon Çeşitleri |
Francesco Duina, “Varieties of Regional Integration: The EU, NAFTA and MERCOSUR” |
4) |
AB Tek Pazarı’nın Kuruluşu |
Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, pp.384-401 |
5) |
AB Tek Pazarı + Sunumlar |
Begg, I. and El-Agraa, “The Economics of the Single Market”, in A. El-Agraa (ed.), The European Union: Economics and Policies, Prentice Hall Pub., 2004. |
6) |
AB Ekonomik ve Para Birliği + Sunumlar |
Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, pp.402-421. |
7) |
Malların Serbest Dolaşımı + Sunumlar |
Free Movement of Goods, European Commission, 2013. |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
AB’de Serbest Dolaşım ve Zorluklar + Sunumlar |
Philippe Delivet, “The Free Movement of People in the EU: Principle, Stakes and Challenges”, Robert Schuman Foundation, No.312, 13 May 2014. |
10) |
AB-TR Gümrük Birliği Revizyonu + Sunumlar |
Kemal Kirişçi and Sinan Ekim, “Why and EU-Turkey Customs Union Upgrade is Good for Turkey?”, German Marshall Fund of USA, May 2015. |
11) |
TTIP Anlaşması ve Türkiye + Sunumlar |
Kemal Kirişçi, “TTIP and Turkey: The Geopolitical Dimension”, 2014.
Ebru Turhan and Erdal Yalçın, Hürriyet Daily News, 2015, https://www.hurriyetdailynews.com/modernizing-turkey-eu-customs-union-a-must-87044
|
12) |
AB-ASEAN Karşılaştırması |
Wunderlich, Jens-Uwe, “The EU an Actor Sui Generis? A Comparison of EU and ASEAN Actorness”, Journal of Common Market Studies, Vol.50, No.4, 2012. |
13) |
BREXIT |
UN Sustainable Development Goals Report 2016. |
14) |
Genel Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |