Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Hibrit
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SELCEN ÖNER
Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders Tek Pazarın ve Dört Özgürlüklerin seyrini ve AB Tek Pazarının çalışmalarını tanıtacaktır. Öncelikle tek pazarın teorik ve tarihi arka planı verilecektir. Ders karşılaştırmalı üstünlük teorisi ile serbest ticaretin önemine dikkat çekecek, daha sonra entegrasyonun farklı aşamalarına odaklanacak ve Serbest Ticaret Bölgesi'nden Tek Pazar entegrasyonuna kadar tüm aşamalar ele alınacaktır. Ardından, malların, kişilerin, hizmetlerin ve sermayenin serbest dolaşımının temel ilkeleri, yasal temeller ve içtihat kanunu ile analiz edilecektir. Bu ders, AB'nin DTÖ ile olan ilişkisine özel referans vererek, dış ticaret ilişkilerinin yanı sıra AB'nin iç çalışmalarına da odaklanacaktır. |
DTÖ, MERCOSUR, ASEAN, APEC, NAFTA, Afrika Birliği, G8, G20, IMF, Avrupa Merkez Bankası, Dünya Bankası, UNDP, AB-DTÖ İlişkileri, Türkiye ve AB arasındaki Gümrük Birliği, Avrupa Ekonomik Alanı, OECD, IMF, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri, PISA Küresel Eğitim Araştırması ve Türkiye, Dünya Ekonomik Forumu, Brexit. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve ders izlencesinin tanıtımı |
|
2) |
Kavramsal Analiz |
Best, Edward and Christiansen “Regionalism in International Affairs” in John Baylis, et al. (eds.), The Globalization of World Politics, New York: Oxford University Press, 2011. (pp.428-442) |
3) |
Bölgesel Entegrasyon Çeşitleri |
Francesco Duina, “Varieties of Regional Integration: The EU, NAFTA and MERCOSUR” |
4) |
AB Tek Pazarı’nın Kuruluşu |
Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, pp.384-401 |
5) |
AB Tek Pazarı + Sunumlar |
Begg, I. and El-Agraa, “The Economics of the Single Market”, in A. El-Agraa (ed.), The European Union: Economics and Policies, Prentice Hall Pub., 2004. |
6) |
AB Ekonomik ve Para Birliği + Sunumlar |
Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, pp.402-421. |
7) |
Malların Serbest Dolaşımı + Sunumlar |
Free Movement of Goods, European Commission, 2013. |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
AB’de Serbest Dolaşım ve Zorluklar + Sunumlar |
Philippe Delivet, “The Free Movement of People in the EU: Principle, Stakes and Challenges”, Robert Schuman Foundation, No.312, 13 May 2014. |
10) |
AB-TR Gümrük Birliği Revizyonu + Sunumlar |
Kemal Kirişçi and Sinan Ekim, “Why and EU-Turkey Customs Union Upgrade is Good for Turkey?”, German Marshall Fund of USA, May 2015. |
11) |
TTIP Anlaşması ve Türkiye + Sunumlar |
Kemal Kirişçi, “TTIP and Turkey: The Geopolitical Dimension”, 2014.
Ebru Turhan and Erdal Yalçın, Hürriyet Daily News, 2015, https://www.hurriyetdailynews.com/modernizing-turkey-eu-customs-union-a-must-87044
|
12) |
AB-ASEAN Karşılaştırması |
Wunderlich, Jens-Uwe, “The EU an Actor Sui Generis? A Comparison of EU and ASEAN Actorness”, Journal of Common Market Studies, Vol.50, No.4, 2012. |
13) |
BREXIT |
UN Sustainable Development Goals Report 2016. |
14) |
Genel Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|