EUR3322 Single Market and the Four FreedomsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SOSYOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SOSYOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EUR3322 Tek Pazar ve Dört Özgürlük Güz 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SELCEN ÖNER
Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders Tek Pazarın ve Dört Özgürlüklerin seyrini ve AB Tek Pazarının çalışmalarını tanıtacaktır. Öncelikle tek pazarın teorik ve tarihi arka planı verilecektir. Ders karşılaştırmalı üstünlük teorisi ile serbest ticaretin önemine dikkat çekecek, daha sonra entegrasyonun farklı aşamalarına odaklanacak ve Serbest Ticaret Bölgesi'nden Tek Pazar entegrasyonuna kadar tüm aşamalar ele alınacaktır. Ardından, malların, kişilerin, hizmetlerin ve sermayenin serbest dolaşımının temel ilkeleri, yasal temeller ve içtihat kanunu ile analiz edilecektir. Bu ders, AB'nin DTÖ ile olan ilişkisine özel referans vererek, dış ticaret ilişkilerinin yanı sıra AB'nin iç çalışmalarına da odaklanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1. AB Tek Pazarı’nın kuruluşunu kavrar;
2. Farklı bölgeselleşme biçimlerini ve bölgesel entegrasyon modellerini açıklar;
3. Serbest ticaret bölgesl, gümrük birliği ve ortak pazar kavramlarını ayırt eder;
4. AB-Türkiye ilişkilerini ekonomik perspektiften yorumlar;
5. Aktif sorgulama ve eleştirel düşünceye yönelik beceriler geliştirir.

Dersin İçeriği

DTÖ, MERCOSUR, ASEAN, APEC, NAFTA, Afrika Birliği, G8, G20, IMF, Avrupa Merkez Bankası, Dünya Bankası, UNDP, AB-DTÖ İlişkileri, Türkiye ve AB arasındaki Gümrük Birliği, Avrupa Ekonomik Alanı, OECD, IMF, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri, PISA Küresel Eğitim Araştırması ve Türkiye, Dünya Ekonomik Forumu, Brexit.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve ders izlencesinin tanıtımı
2) Kavramsal Analiz Best, Edward and Christiansen “Regionalism in International Affairs” in John Baylis, et al. (eds.), The Globalization of World Politics, New York: Oxford University Press, 2011. (pp.428-442)
3) Bölgesel Entegrasyon Çeşitleri Francesco Duina, “Varieties of Regional Integration: The EU, NAFTA and MERCOSUR”
4) AB Tek Pazarı’nın Kuruluşu Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, pp.384-401
5) AB Tek Pazarı + Sunumlar Begg, I. and El-Agraa, “The Economics of the Single Market”, in A. El-Agraa (ed.), The European Union: Economics and Policies, Prentice Hall Pub., 2004.
6) AB Ekonomik ve Para Birliği + Sunumlar Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, pp.402-421.
7) Malların Serbest Dolaşımı + Sunumlar Free Movement of Goods, European Commission, 2013.
8) Ara Sınav
9) AB’de Serbest Dolaşım ve Zorluklar + Sunumlar Philippe Delivet, “The Free Movement of People in the EU: Principle, Stakes and Challenges”, Robert Schuman Foundation, No.312, 13 May 2014.
10) AB-TR Gümrük Birliği Revizyonu + Sunumlar Kemal Kirişçi and Sinan Ekim, “Why and EU-Turkey Customs Union Upgrade is Good for Turkey?”, German Marshall Fund of USA, May 2015.
11) TTIP Anlaşması ve Türkiye + Sunumlar Kemal Kirişçi, “TTIP and Turkey: The Geopolitical Dimension”, 2014. Ebru Turhan and Erdal Yalçın, Hürriyet Daily News, 2015, https://www.hurriyetdailynews.com/modernizing-turkey-eu-customs-union-a-must-87044
12) AB-ASEAN Karşılaştırması Wunderlich, Jens-Uwe, “The EU an Actor Sui Generis? A Comparison of EU and ASEAN Actorness”, Journal of Common Market Studies, Vol.50, No.4, 2012.
13) BREXIT UN Sustainable Development Goals Report 2016.
14) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.

The related articles or book chapters related with the topic of that week are mentioned in the weekly programme.

----

Haftalık okumalar ItsLearning’e yüklenecektir. Ders izlencesinde yer alan tüm kaynaklara BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Sunum 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 109
Ödevler 2 20
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak.
2) Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek
3) Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak
4) Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek
5) Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme
6) Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek
7) Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak
8) Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak
9) Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek
10) Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak.
11) Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak
12) Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek