MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EUR3321 | Avrupa Birliği Hukuku | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. CEREN ZEYNEP PİRİM Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ Öğ.Gör. ABDÜLKADİR KAYA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilere AB hukuk sistemi hakkında temel bilgiler kazandırılması dersin genel amacıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ortak karar prosedürünün AB içinde daha demokratik bir ortam geliştirip geliştirmediğini değerlendirir. 2. Etkileri bakımından mevzuat düzeylerini (ikincil mevzuat vs birincil mevzuat) birbirinden ayırt eder. 3. İlgili Anlaşma Maddeleri ile içtihatı analiz eder. 4. Farklı üye devletler bazında yönetmelik ve yönergelerin önemini ve etkisini ortaya koyar. 5. Ana ilkeleri ve AB mahkemelerinin rolü de dahil olmak üzere Avrupa Birliği yetkilerinin kapsamını ve sınırlarını açıklar. |
Avrupa Bütünleşmesinin Gelişimi; Komisyon'un Rolü; Bakanlar Konseyi'nin Rolü; Avrupa Parlamentosu'nun Rolü; AB Mevzuatı; Adalet Divanı; Üye Devletlere Karşı Tedbirler; Ön Kararlar; Topluluk Hukukunun Doğrudan Etkisi; AB Hukukunun Üstünlüğü; "Cassis de Dijon" ve Serbest Dolaşımı Kurallarının Gelişimi "Cassis de Dijon" ve Serbest Dolaşımı Kurallarının Gelişimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Avrupa Bütünleşmesinin gelişimi | |
2) | Avrupa Komisyonu'nun rolü | |
3) | Bakanlar Konseyi'nin rolü | |
4) | Avrupa Parlamentosu'nun rolü | |
5) | AB Mevzuatı | |
6) | Avrupa Adalet Divanı | |
7) | Üye devletlere karşı tedbirler | |
8) | AB'nin aldığı kararların hukuki kontrolü | |
9) | Ön kararlar | |
10) | Topluluk Hukukunun doğrudan uygulanması | |
11) | AB Hukukunun üstünlüğü | |
12) | "Cassis de Dijon" ve Serbest dolaşım kurallarının gelişimi | |
13) | AB Hukuku - çeşitli konular | |
14) | AB Hukuku - çeşitli konular |
Ders Notları / Kitaplar: | Required Reading: PaulCraig and Grainne De Burca, “EU Law”, Oxford University Press, 3rd ed., 2003 (ISBN: 9780199279435) Recommended Readings: Trevor C. Hartley , “The Foundations of European Union Law : an Introduction to the Constitutional and Administrative Law of the European Union”, Oxford University Press, 7th ed., 2010 (ISBN: 0199566755) Nigel Foster, “EC Legislation”, Oxford University Press, 16th ed., 2009 (ISBN: 0199283109) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics. Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics. |
Diğer Kaynaklar: | Supplemental readings and other media will be assigned on a weekly basis, and can be found via ItsLearning. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 |
Final | 1 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |