DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EUR2061 | Uluslararası Hukuk | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MEHMET CENGİZ UZUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı Devletler Umumi Hukuku'nun genel kavramları hakkında temel bilgileri vermektir.Bunlardan başlıcaları Uluslararası Hukuk'un kaynakları ve Uluslararası Hukuk'un kişileridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Uluslararası sistemin uluslararası hukuka göre nasıl işlediğini anlar; 2. Uluslararası hukukun ana kavramlarını açıklar; 3. Devletlerin uluslararası sistem ve politikadaki rollerini değerlendirir; 4. Devletler ve uluslararası ilişkilerdeki diğer aktörler arasındaki etkileşimin yasal çerçevesini kavrar; 5. Uluslararası hukuktaki güncel konular ve meseleleri akademik olarak tartışır; 6. Uluslararası hukukun teorik ve uygulamalı boyutları hakkında bilgi edinir; 7. Uluslararası hukukun kaynakları, konu başlıkları ve kurumları ile kuvvet kullanımı ve insan hakları hususlarında bilgi edinir. |
Uluslararası hukukta kişilikler ve devletler; uluslararası hukukun gelişimi ve kaynakları; devletler ve uluslararası hukuk; BM ve uluslararası hukuk; sözleşmeler hukuku; uluslararası deniz hukuku; hava sahası, uzay ve uluslararası hukuk; çatışmaların barışçıl çözümü, savaş ve uluslararası hukuk; uluslararası insan hakları hukuku |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Uluslararası Hukuk'a Giriş | |
3) | Uluslararası Hukukta Kişilikler ve Devletler | |
4) | Uluslararası Hukukun Gelişimi ve Kaynakları | |
5) | Devletler ve Uluslararası Hukuk | |
6) | BM ve Uluslararası Hukuk | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Sözleşmeler Hukuku I | |
9) | Sözleşmeler Hukuku II | |
10) | Uluslararası Deniz Hukuku | |
11) | Hava Sahası, Uzay ve Uluslararası Hukuk | |
12) | Uluslararası Hukuk ve Uluslararası Çatışmaların Barışçıl Çözümü | |
13) | Uluslararası Hukukta Kuvvet Kullanımı ve Savaş | |
14) | Uluslararası İnsan Hakları Hukuku |
Ders Notları / Kitaplar: | * Shaw, M., International Law. Cambridge, 2008, Cambridge University Press. * Evans, M. (ed.), International Law, New York, 2018, Oxford University Press. * Evans, M. (ed.) (2019). Blackstone’s International Law Documents. New York: OUP * Dixon, M., McCorquodale R. and Williams, S. (2016). Cases and Materials on International Law. New York: OUP. * Kaya, İbrahim, Basic Documents in International Law, Ankara, 2016, Seçkin Yayınevi. * Baylis, J. et. al. (2017) The Globalization of World Politics, Ch. 19, pp. 301-315. New York: OUP |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 86 |
Ödevler | 4 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 |
Final | 1 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |