SOSYOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EUR2061 | Uluslararası Hukuk | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MEHMET CENGİZ UZUN Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı Devletler Umumi Hukuku'nun genel kavramları hakkında temel bilgileri vermektir.Bunlardan başlıcaları Uluslararası Hukuk'un kaynakları ve Uluslararası Hukuk'un kişileridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Uluslararası sistemin uluslararası hukuka göre nasıl işlediğini anlar; 2. Uluslararası hukukun ana kavramlarını açıklar; 3. Devletlerin uluslararası sistem ve politikadaki rollerini değerlendirir; 4. Devletler ve uluslararası ilişkilerdeki diğer aktörler arasındaki etkileşimin yasal çerçevesini kavrar; 5. Uluslararası hukuktaki güncel konular ve meseleleri akademik olarak tartışır; 6. Uluslararası hukukun teorik ve uygulamalı boyutları hakkında bilgi edinir; 7. Uluslararası hukukun kaynakları, konu başlıkları ve kurumları ile kuvvet kullanımı ve insan hakları hususlarında bilgi edinir. |
Uluslararası hukukta kişilikler ve devletler; uluslararası hukukun gelişimi ve kaynakları; devletler ve uluslararası hukuk; BM ve uluslararası hukuk; sözleşmeler hukuku; uluslararası deniz hukuku; hava sahası, uzay ve uluslararası hukuk; çatışmaların barışçıl çözümü, savaş ve uluslararası hukuk; uluslararası insan hakları hukuku |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Uluslararası Hukuk'a Giriş | |
3) | Uluslararası Hukukta Kişilikler ve Devletler | |
4) | Uluslararası Hukukun Gelişimi ve Kaynakları | |
5) | Devletler ve Uluslararası Hukuk | |
6) | BM ve Uluslararası Hukuk | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Sözleşmeler Hukuku I | |
9) | Sözleşmeler Hukuku II | |
10) | Uluslararası Deniz Hukuku | |
11) | Hava Sahası, Uzay ve Uluslararası Hukuk | |
12) | Uluslararası Hukuk ve Uluslararası Çatışmaların Barışçıl Çözümü | |
13) | Uluslararası Hukukta Kuvvet Kullanımı ve Savaş | |
14) | Uluslararası İnsan Hakları Hukuku |
Ders Notları / Kitaplar: | * Shaw, M., International Law. Cambridge, 2008, Cambridge University Press. * Evans, M. (ed.), International Law, New York, 2018, Oxford University Press. * Evans, M. (ed.) (2019). Blackstone’s International Law Documents. New York: OUP * Dixon, M., McCorquodale R. and Williams, S. (2016). Cases and Materials on International Law. New York: OUP. * Kaya, İbrahim, Basic Documents in International Law, Ankara, 2016, Seçkin Yayınevi. * Baylis, J. et. al. (2017) The Globalization of World Politics, Ch. 19, pp. 301-315. New York: OUP |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 86 |
Ödevler | 4 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 |
Final | 1 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. | |
2) | Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek | |
3) | Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak | |
4) | Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek | |
5) | Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme | |
6) | Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek | |
7) | Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak | |
8) | Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak | |
9) | Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek | |
10) | Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. | |
11) | Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak | |
12) | Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |