BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEN4053 | Transgenik Teknoloji | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLAY BULUT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, transgenik teknolojisiyle ilgili bilgi vermektir. Teknik bilginin yanısıra, transgenik organizmalarin kullanımı, risk analizi ve biyogüvenlik düzenlemeleri tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Transgenik organizmaların arkasındaki teknolojiyi tartışır. 2. Genetik olarak modifiye edilmiş hayvan, bitki ve mikroorganizmaların nasıl elde edildiğini tanır. 3. Gen manipülasyonunun nedenlerini tartışır. 4. Transgenik organizmaların uygulama alanlarını tanımlar. 5. Transgenik organizmaların yarar ve risklerini tanır. 6. Risk değerlendirmesi yapar. 7. Biyogüvenlik düzenlemelerini tartışır. |
Gene transfer techniques in plants, animals and mikroroganisms; application areas of transgenic technology; discussion on risk assessment and biosafety regulations. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genetik Mühendisliği ve Biyoteknoloji: Giriş | Okuma |
2) | Host-vektör sistemleri I | Okuma |
3) | Host-vektör sistemleri II | Okuma |
4) | Transgenik bitki teknolojisi I | Okuma |
5) | Transgenik bitki teknolojisi II | Okuma |
6) | Transgenik bitki uygulamaları I | Okuma |
7) | Transgenik bitki uygulamaları II | Okuma |
8) | Transgenik bitki uygulamaları III | Okuma |
9) | Ders tekrarı | Okuma |
10) | Transgenik hayvan üretimi I | Okuma |
11) | Transgenik hayvan üretimi II | Okuma |
12) | Transgenik hayvan uygulamaları | Okuma |
13) | Hastalık teşhisi ve gen terapisi | Okuma |
14) | Transgenik teknolojideki en yeni gelişmeler | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Relevant reviews, research papers and hand-outs will be supplied. |
Diğer Kaynaklar: | 1)Principles of gene manipulation and genomics, Primrose SB and Tywan RM, 7th edition, 2006, Blacwell Publishing, ISBN: 9781405135443. 2)Molecular Biotechnology: principles and applications of recombinant DNA, Glick BR and Pasternak JJ. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek. | |
3) | Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak. | |
4) | Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek. | |
5) | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek. | |
6) | Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak. | |
7) | Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak. | |
8) | Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak. | |
9) | İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak. | |
10) | Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak. |