GEN4053 Transgenic TechnologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEN4053 Transgenik Teknoloji Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLAY BULUT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmuyor.
Dersin Amacı: Dersin amacı, transgenik teknolojisiyle ilgili bilgi vermektir. Teknik bilginin yanısıra, transgenik organizmalarin kullanımı, risk analizi ve biyogüvenlik düzenlemeleri tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Transgenik organizmaların arkasındaki teknolojiyi tartışır.
2. Genetik olarak modifiye edilmiş hayvan, bitki ve mikroorganizmaların nasıl elde edildiğini tanır.
3. Gen manipülasyonunun nedenlerini tartışır.
4. Transgenik organizmaların uygulama alanlarını tanımlar.
5. Transgenik organizmaların yarar ve risklerini tanır.
6. Risk değerlendirmesi yapar.
7. Biyogüvenlik düzenlemelerini tartışır.

Dersin İçeriği

Gene transfer techniques in plants, animals and mikroroganisms; application areas of transgenic technology; discussion on risk assessment and biosafety regulations.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genetik Mühendisliği ve Biyoteknoloji: Giriş Okuma
2) Host-vektör sistemleri I Okuma
3) Host-vektör sistemleri II Okuma
4) Transgenik bitki teknolojisi I Okuma
5) Transgenik bitki teknolojisi II Okuma
6) Transgenik bitki uygulamaları I Okuma
7) Transgenik bitki uygulamaları II Okuma
8) Transgenik bitki uygulamaları III Okuma
9) Ders tekrarı Okuma
10) Transgenik hayvan üretimi I Okuma
11) Transgenik hayvan üretimi II Okuma
12) Transgenik hayvan uygulamaları Okuma
13) Hastalık teşhisi ve gen terapisi Okuma
14) Transgenik teknolojideki en yeni gelişmeler Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Relevant reviews, research papers and hand-outs will be supplied.
Diğer Kaynaklar: 1)Principles of gene manipulation and genomics, Primrose SB and Tywan RM, 7th edition, 2006, Blacwell Publishing, ISBN: 9781405135443.

2)Molecular Biotechnology: principles and applications of recombinant DNA, Glick BR and Pasternak JJ.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.