DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4058 | Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Cinsiyet Psikolojisi dersi, psikolojide cinsiyet üzerine olan teorilere ve araştırmalara genel bir bakış sağlar. Bu derste cinsiyet hakkında kalıplaşmış yargılar, cinsiyet farklılıkları teorileri, ve yaşam boyu cinsel kimlik gelişimi tartışılacaktır. Bu derste ayrıca bilişsel beceriler, duygular, ilişkiler, okul, kariyer ve iş, sağlık, stres, ve psikopatoloji gibi hayatın farklı alanlarındaki cinsel farklılıklar hakkındaki araştırmalar üzerinde durulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kültürler arası cinsiyetin hem tanımı, hem de yapısı hakkında bilgi sahibi olmak. 2. Hem cinsiyet araştırmalarının tarihçesi hakkında, hem de cinsiyetle ilgili soruları çalışmak için kullanılan araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. 3. Cinsiyet hakkındaki kalıplaşmış yargıları, ve kadınlara ve erkeklere atanan cinsel kimlikleri açıklamak. 4. Sosyal ve bilişsel alanlardaki cinsiyet farklılıkları ve benzerlikleri hakkında bilgi sahibi olmak. 5. Hayatın farklı alanlarında teorilerin, cinsiyet farklılıkları açısından nasıl izah edildiğini açıklamak. 6. Sağlıkla ilgili davranışlarda ve ruhsal sağlıktaki cinsiyet farklılıklarını açıklamak. 7. İş hayatındaki cinsiyetle alakalı sorunları açıklamak. 8. Bir kategori olarak cinsiyetin insan davranışını nasıl şekillendirdiğini değerlendirmek. |
Bu derste ele alınacak temel konular tanım, Cinsiyet Etrafındaki Felsefi ve Politik Konular,cinsiyet rolü tutumları,cinsiyetle ilgili kıyaslamalar: gözlemler,cinsiyetle ilgili kıyaslamalar: teori,başarı,iletişim,arkadaşlık,romantik İlişkiler,iş rolleri ve sağlık ve ruh sağlığı şeklinde olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Tanım, Cinsiyet Etrafındaki Felsefi ve Politik Konular | |
2) | Cinsiyet Araştırmalarının Yöntemleri ve Tarihçesi | |
3) | Cinsiyet Rolü Tutumları | |
4) | Cinsiyetle İlgili Kıyaslamalar: Gözlemler | |
5) | Konu tekrarı | |
6) | Cinsiyetle İlgili Kıyaslamalar: Teori | |
7) | Başarı | |
8) | İletişim | |
9) | Arkadaşlık | |
10) | Romantik İlişkiler | |
11) | Konu tekrarı | |
12) | Sağlık İlişkilerinde ve Sağlıkta cinsel Farklılıklar | |
13) | İş Rolleri ve Sağlık | |
14) | Ruh Sağlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | Helgeson, V. (2011). The Psychology of Gender. New Jersey: Pearson. Brannon, L. (2011). Gender. Psychological Perspectives.Boston MA: Pearson |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınavlar | 2 | 13 | 26 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |