SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4058 | Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Cinsiyet Psikolojisi dersi, psikolojide cinsiyet üzerine olan teorilere ve araştırmalara genel bir bakış sağlar. Bu derste cinsiyet hakkında kalıplaşmış yargılar, cinsiyet farklılıkları teorileri, ve yaşam boyu cinsel kimlik gelişimi tartışılacaktır. Bu derste ayrıca bilişsel beceriler, duygular, ilişkiler, okul, kariyer ve iş, sağlık, stres, ve psikopatoloji gibi hayatın farklı alanlarındaki cinsel farklılıklar hakkındaki araştırmalar üzerinde durulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kültürler arası cinsiyetin hem tanımı, hem de yapısı hakkında bilgi sahibi olmak. 2. Hem cinsiyet araştırmalarının tarihçesi hakkında, hem de cinsiyetle ilgili soruları çalışmak için kullanılan araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. 3. Cinsiyet hakkındaki kalıplaşmış yargıları, ve kadınlara ve erkeklere atanan cinsel kimlikleri açıklamak. 4. Sosyal ve bilişsel alanlardaki cinsiyet farklılıkları ve benzerlikleri hakkında bilgi sahibi olmak. 5. Hayatın farklı alanlarında teorilerin, cinsiyet farklılıkları açısından nasıl izah edildiğini açıklamak. 6. Sağlıkla ilgili davranışlarda ve ruhsal sağlıktaki cinsiyet farklılıklarını açıklamak. 7. İş hayatındaki cinsiyetle alakalı sorunları açıklamak. 8. Bir kategori olarak cinsiyetin insan davranışını nasıl şekillendirdiğini değerlendirmek. |
Bu derste ele alınacak temel konular tanım, Cinsiyet Etrafındaki Felsefi ve Politik Konular,cinsiyet rolü tutumları,cinsiyetle ilgili kıyaslamalar: gözlemler,cinsiyetle ilgili kıyaslamalar: teori,başarı,iletişim,arkadaşlık,romantik İlişkiler,iş rolleri ve sağlık ve ruh sağlığı şeklinde olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Tanım, Cinsiyet Etrafındaki Felsefi ve Politik Konular | |
2) | Cinsiyet Araştırmalarının Yöntemleri ve Tarihçesi | |
3) | Cinsiyet Rolü Tutumları | |
4) | Cinsiyetle İlgili Kıyaslamalar: Gözlemler | |
5) | Konu tekrarı | |
6) | Cinsiyetle İlgili Kıyaslamalar: Teori | |
7) | Başarı | |
8) | İletişim | |
9) | Arkadaşlık | |
10) | Romantik İlişkiler | |
11) | Konu tekrarı | |
12) | Sağlık İlişkilerinde ve Sağlıkta cinsel Farklılıklar | |
13) | İş Rolleri ve Sağlık | |
14) | Ruh Sağlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | Helgeson, V. (2011). The Psychology of Gender. New Jersey: Pearson. Brannon, L. (2011). Gender. Psychological Perspectives.Boston MA: Pearson |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınavlar | 2 | 13 | 26 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |