PSY4052 Cross-Cultural PsychologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4052 Kültürlerarası Psikoloji Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Dersin amacı psikolojinin farklı alanlarını (sosyal, örgütsel, gelişimsel, deneysel) kültürler arası bir perspektiften açmak ve, kültür ve kültürün davranışa etkileri hakkında akademik ve kişisel bir anlayış geliştirmek için teoriyle uygulamayı karıştırarak, kültür ve kültürel şekillerin psikolojik bakış açısıyla analiz edilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Kültürel ve kültürler arası psikolojiyi tanımlamak.
2. Kültüre özgü bilgiyi ve psikolojik süreçleri tanımak, ve kültürel çeşitlilik konusunu tartışmak.
3. Kültürler arası araştırmanın yöntemlerini adlandırmak.
4.Kültürel açıdan psikolojinin temel bakış açılarının (bilişsel, gelişimsel, klinik, sosyal, davranışsal, ve biyolojik) ayrımını yapmak.
5. Rapor yazma ve raporu sunum olarak hazırlamak

Dersin İçeriği

Bu derste ele alınacak belli başlı konular,kültürler arası psikolojiyi anlamak,kültürler arası psikolojinin yöntemleri,kültürler arası psikolojide eleştirel düşünme,biliş: duyu, algı ve bilinç durumları,zeka,duygu ve motivasyon,insan gelişimi ve sosyalleşme,psikolojik bozukluklar,sosyal algı ve sosyal biliş,sosyal etkileşim,uygulamalı kültürler arası psikoloji: öne çıkan noktalar olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültürler Arası Psikolojiyi Anlamak
2) Kültürler Arası Psikolojinin Yöntemleri
3) Kültürler Arası Psikolojide Eleştirel Düşünme
4) Biliş: Duyu, Algı ve Bilinç Durumları
5) Zeka
6) Duygu ve Motivasyon
7) Konu tekrarı
8) İnsan Gelişimi ve Sosyalleşme
9) Psikolojik Bozukluklar
10) Sosyal Algı ve Sosyal Biliş
11) Sosyal Etkileşim
12) Uygulamalı Kültürler Arası Psikoloji: Öne Çıkan Noktalar
13) Konu tekrarı
14) Sunumlar ve Dersin Gözden Geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Shiraev, E. & David, L. A. (2010). Cross-cultural Psychology, 4th Edition. Boston: Pearson Education.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 5
Projeler 3 % 45
Ara Sınavlar 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 7 7
Proje 3 3 9
Ara Sınavlar 2 27 54
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.