PSY3053 Psychology of Motivation and EmotionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY3053 Güdülenim ve Duygu Psikolojisi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Psikolojide Motivasyon ve duygu perspektifinden "davranışın nedenleri nelerdir?" sorusu yanıtlanacaktır. Bu dersin amacı insan davranışı konusunda eleştirel perspektifin farklı yollarını göstermektir. Motivasyonun temel konuları ve yaklaşımları tartışılacak, ve motivasyonun psikolojik ihtiyaçlar, sosyal ihtiyaçlar, içsel ve dışsal motivasyon, bilişler ve duygular gibi önemli yönleri ele alınacaktır. Bu konular incelenirken iki önemli soru, "Davranışa ne neden olur?" ve "Davranış neden farklı yoğunlukta olur?", cevaplanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Motivasyonu tanımlamak
2. "Motivasyon neden önemlidir?" sorusunu yanıtlamak
3. Motivasyonun bileşenlerini ayrıştırmak
4. Motivasyon ile ilgili teorileri adlandırmak, farklı teorileri kıyaslayıp karşılaştırmak
5. Duyguyu tanımlamak
6. Duygu ile ilgili teorileri birbirlerinden ayrıştırmak

Dersin İçeriği

Bu derste ele alınacak belli başlı konular;motivasyonun tanımı,tarihsel ve karşılaştırmalı yaklaşımdan motivasyon, içsel ve dışsal motivasyon,psikolojik ihtiyaçlar ve sosyal ihtiyaçlar,hedef belirleme ve hedef için çaba gösterme,bireysel kontrol inancı,duyguların doğası beş temel soru ve duyguların yönleri şeklinde olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Motivasyon nedir
3) Tarihte ve günümüzde motivasyon
4) İç ve dış motivasyon
5) Psikolojik ihtiyaçlar
6) Sosyal ihtiyaçlar
7) Ara Sınav
8) Hedef belirlemek ve hedef için çabalamak
9) Kişisel kontrol inançları
10) Birey ve bireyin gösterdiği çaba
11) Duygunun yapısı
12) Duygunun farklı yönleri
13) Duygu düzenleme
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reeve, J. (2009). Understanding Motivation and Emotion (5th ed.). Hoboken, NJ: Wiley.
Diğer Kaynaklar: Gorman, P. (2004). Motivation and Emotion. New York: Routledge.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 35
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Ödevler 3 6 18
Ara Sınavlar 1 14 14
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3