PSY3053 Psychology of Motivation and EmotionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY3053 Güdülenim ve Duygu Psikolojisi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİBEL ÇALIŞKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Psikolojide Motivasyon ve duygu perspektifinden "davranışın nedenleri nelerdir?" sorusu yanıtlanacaktır. Bu dersin amacı insan davranışı konusunda eleştirel perspektifin farklı yollarını göstermektir. Motivasyonun temel konuları ve yaklaşımları tartışılacak, ve motivasyonun psikolojik ihtiyaçlar, sosyal ihtiyaçlar, içsel ve dışsal motivasyon, bilişler ve duygular gibi önemli yönleri ele alınacaktır. Bu konular incelenirken iki önemli soru, "Davranışa ne neden olur?" ve "Davranış neden farklı yoğunlukta olur?", cevaplanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Motivasyonu tanımlamak
2. "Motivasyon neden önemlidir?" sorusunu yanıtlamak
3. Motivasyonun bileşenlerini ayrıştırmak
4. Motivasyon ile ilgili teorileri adlandırmak, farklı teorileri kıyaslayıp karşılaştırmak
5. Duyguyu tanımlamak
6. Duygu ile ilgili teorileri birbirlerinden ayrıştırmak
7.Duygu ve motivasyon teorilerini sentezlemek.

Dersin İçeriği

Bu derste ele alınacak belli başlı konular;motivasyonun tanımı,tarihsel ve karşılaştırmalı yaklaşımdan motivasyon, içsel ve dışsal motivasyon,psikolojik ihtiyaçlar ve sosyal ihtiyaçlar,hedef belirleme ve hedef için çaba gösterme,bireysel kontrol inancı,duyguların doğası beş temel soru ve duyguların yönleri şeklinde olacaktır. Uygulama, okuma ve ders şeklinde uygulanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Ders izlencesinin üzerinden geçilmesi
2) Duygulara İlişkin Perspektifler Handbook ESM-3. Bölüm Shiota 1. Bölüm Reeve 1. Bölüm
3) Duygunun yapısı Shiota 6. Bölüm Reeve 12. Bölüm
4) Bireysel Duygular Reeve 14. Bölüm
5) Korku ve İğrenme Shiota 7. ve 8. Bölüm
6) Kızgınlık Shiota 7. ve 8. Bölüm
7) Üzüntü ve Mutluluk Shiota 10. Bölüm
8) Ara Sınav
9) Tekrar
10) Motivasyon tarihi ve çağdaş bakış açısı Reeve 2. Bölüm
11) Dışsal motivasyon Reeve 5. Bölüm
12) Psikolojik ihtiyaçlar Reeve 6. Bölüm
13) Örtülü güdüler Reeve 7. Bölüm
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reeve, J. (2009). Understanding Motivation and Emotion (5th ed.). Hoboken, NJ: Wiley.
Diğer Kaynaklar: Shiota, M.N. & Kalat, J.W. (2018). Emotion (3rd ed.). New York NY: Oxford.

M. Germeys - Kuppens, I. Myin-Germeys, & P. Kuppens (2021). The open handbook of Experience Sampling Methodology: A step-by-step to designing, conducting, and analyzing ESM studies. Amazon Kindle Direct Publishing.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ödevler 3 9 27
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 33 33
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir. 2
2) Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 1
3) Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. 2
4) İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. 2
5) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. 1
6) Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. 2
7) Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. 3
8) Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2
9) Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir. 2