PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY2005 | Sosyal Psikoloji I | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK Dr. Öğr. Üyesi BEYZA TEPE COMOGLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin sosyal psikoloji alanında iç görü kazanmalarını amaçlar. Öğrencilerden, alandaki çeşitli unsurları değerlendirerek düşüncelerimizin ve günlük davranışlarımızın altında yatan temel sosyal psikolojik süreçlerin anlayışını geliştirmeleri beklenir. Öğrencilerin dönem sonunda, kendimizi ve çevremizdeki dünyayı nasıl algıladığımız ve çeşitli durumlarda neden belirli şekillerde davrandığımız hakkında gelişmiş farkındalığa sahip olmaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sosyal psikolojiyi tanımlar ve insanın sosyal davranışını inceleyen ilgili alanlardan sosyal psikolojiyi ayırt eder. 2. Şemalar, yükleme ve tutumlar gibi sosyal psikoloji kavramlarını tanımlar. 3. Başka insanlarla ilgili izlenimlerimizi şekillendirmede önemli olan bilgileri açıklar. 4. Benlik kavramının kendimizi ve sosyal çevreyi algılamamızı nasıl etkilediğini açıklar. 5. Tutum ve davranış arasındaki ilişkiyi açıklar. 6. İkna etmenin çeşitli yollarını açıklar. 7.Sosyal Psikoloji araştırmalarında kullanılan yöntemlerini açıklar 8. Gruba uyum, razı olma ve otoriteye itaat kavramlarını açıklar ve karşılaştırır. 9. Gruba uyum ve otoriteye itaatte etkili olan çeşitli faktörleri açıklar. |
Bu ders, sosyal psikoloji alanındaki temel araştırma konularını inceler. Bunlar, sosyal biliş; sosyal algı; benlik; tutumlar ve tutum değiştirme; önyargı; sosyal etki gibi konulara odaklanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Sosyal Psikolojiye Giriş | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3) | Metodoloji | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4) | Sosyal Biliş | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5) | Sosyal Algı | |
6) | Sosyal Algı | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7) | Konu tekrarı | |
8) | Benlik | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
9) | Eylemlerimizi Gerekçelendirme İhtiyacı | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
10) | Tutum & Tutum Değişimi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11) | Sosyal Etki ve Uyma | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12) | Öğrenci Sunumları | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Genel Tartışma ve Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Taylor, S.E., Peplau, L.A., & Sears, D.O. (2006). Social psychology. New Jersey: Prentice Hall. Aronson, E., Wilson, T.D. & Akert, R. M. (2018) Social Psychology, 9th Edition Pearson. ISBN: 9780133936544 / 0133936546 |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 38 |
Ara Sınavlar | 2 | 32 |
Final | 1 | 27 |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | 5 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | 5 |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 4 |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | 1 |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | 2 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | 1 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | 5 |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. | 5 |