PSY1004 Essentials of PsychologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY1004 Psikolojinin Temelleri Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HALE ÖGEL BALABAN
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
Doç. Dr. SİMAY İKİER
Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK
Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ
Dr. Öğr. Üyesi BEYZA TEPE COMOGLU
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA
Dr. Öğr. Üyesi SENA CÜRE
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere psikoloji bilimi ve psikolojinin uygulaması hakkında bir giriş ve genel bir bakış vermek üzere tasarlanmıştır. Bu derste, öğrencilere psikolojinin tarihi, bakış açıları, teorileri, alanları, ve zorlukları hakkında bakış açısı sağlanacak ve öğrenciler insan davranışının bilimsel çalışmaları ve zihinsel süreçler hakkında bilgi edinecekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Psikolojinin teorik (örneğin bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örneğin sağlık psikolojisi) tanımak.
2. Psikolojinin temel teorileri ve yaklaşımları hakkında bilgi edinmek(örneğin davranışsal, bilişsel).
3. Duyu ve algıyı tanımlamak, ve bu iki kavramı günlük kullanımda birbirinden ayırmak.
4. Öğrenme teorileri ve koşullanmanın temel prensipleri hakkında bilgi edinmek.
5. Sosya psikolojideki temel kavramları öğrenmek.
6. Bellek ve bellekle ilgili farklı yaklaşımlar hakkında bilgi edinmek.
7. Motivasyonu tanımlamak ve motivasyon ile duygu hakkındaki temel yaklaşımları öğrenmek.
8. Zeka ile ilgili farklı yaklaşımları öğrenmek.
9. Kişilik ve bazı kişilik teorileri hakkında bilgi edinmek.
10. Stres ve başa çıkmayı tartışmak ve bunların sağlıkla ilişkileri hakkında bilgi edinmek.

Dersin İçeriği

Bu derste ele alınacak belli başlı konular psikolojinin tanımı,duyum ve algı,öğrenme: tecrübenin rolü,sosyal düşünme ve davranış,bellek,motivasyon ve duygu,zeka,kişilik,hayata uyum: stres, başa çıkma ve sağlık şeklindedir. Bu derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri arasında ders anlatımı, okuma ve bireysel çalışma yer almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Psikoloji Bilimi Lacombe, A., Dumper, K., Lovett, M., Perlmutter, M., Spielman, R. M., & Jenkins, W. (2022). Introduction to Psychology.
3) Psikoloji Bilimi Lacombe, A., Dumper, K., Lovett, M., Perlmutter, M., Spielman, R. M., & Jenkins, W. (2022). Introduction to Psychology.
4) Biyoloji ve Davranış Sapolsky, R. M. (2017). Behave: The biology of humans at our best and worst. Penguin.
5) Dikkat ve Algı Ashcraft, M.K., & Radvansky, G.A.(2014). Cognition. Pearson.
6) Öğrenme ve Hafıza Ashcraft, M.K., & Radvansky, G.A.(2014). Cognition. Pearson.
7) Psikolojide Güncel Trendler: Beyin-Bilgisayar Arayüzleri ve Yapay Zeka Bouton, C. E., Shaikhouni, A., Annetta, N. V., Bockbrader, M. A., Friedenberg, D. A., Nielson, D. M., ... & Morgan, A. G. (2016). Restoring cortical control of functional movement in a human with quadriplegia. Nature, 533(7602), 247-250. Kangassalo, L., Spapé, M., & Ruotsalo, T. (2020). Neuroadaptive modelling for generating images matching perceptual categories. Scientific Reports, 10(1), 1-10.
8) Ara Sınav
9) Psikolojide Güncel Trendler: Beyin-Bilgisayar Arayüzleri ve Yapay Zeka Bouton, C. E., Shaikhouni, A., Annetta, N. V., Bockbrader, M. A., Friedenberg, D. A., Nielson, D. M., ... & Morgan, A. G. (2016). Restoring cortical control of functional movement in a human with quadriplegia. Nature, 533(7602), 247-250. Kangassalo, L., Spapé, M., & Ruotsalo, T. (2020). Neuroadaptive modelling for generating images matching perceptual categories. Scientific Reports, 10(1), 1-10.
10) Zihin Teorisi ve sosyo-duygusal gelişim Bjorklund, D. F. & Blasi, C. H. (2012). Child and adolescent development: An integrated approach. Wadsworth.
11) Sosyal Davranışın Evrimi Tomasello, M. (2014). The ultra-social animal. Europen Journal of Social Psychology. 44, 187– 194
12) Gruplar Arası İlişkiler: Ayrımcılık https://ebookcentral.proquest.com/lib/bahcesehir-ebooks/reader.action?docID=183305&query=intergroup+relationships
13) Stres ve Ruh Sağlığı: Biyopsikososyal Bir Yaklaşım Eaton, W.W., & Fallin, F.D. (Eds.) (2019). Public Mental Health. (2nd Ed.) Oxford University Press.
14) İyi Olma Hali ve Başa Çıkma Lynn, S. J. , O'Donohue , W. & Liliefeld, S. O. (2014). Health, Happiness, and Well-Being : Better Living Through Psychological Science.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:
• The Science of Psychology - Lecturer: İdil Işık
Lacombe, A., Dumper, K., Lovett, M., Perlmutter, M., Spielman, R. M., & Jenkins, W. (2022).
Introduction to Psychology.
• Biology and Behavior - Lecturer: Can Soylu
Sapolsky, R. M. (2017). Behave: The biology of humans at our best and worst. Penguin.
• Attention and Perception - Lecturer: Hale Ogel Balaban
Ashcraft, M.K., & Radvansky, G.A.(2014). Cognition. Pearson.
• Learning and Memory - Lecturer: Simay Ikier
Ashcraft, M.K., & Radvansky, G.A.(2014). Cognition. Pearson.
• Current trends in Psychology: Brain-Computer Interfaces & Artificial Intelligence -
Lecturer: Can Soylu & Berna Güler
Bouton, C. E., Shaikhouni, A., Annetta, N. V., Bockbrader, M. A., Friedenberg, D. A., Nielson, D. M., ...
& Morgan, A. G. (2016). Restoring cortical control of functional movement in a human with
quadriplegia. Nature, 533(7602), 247-250.
Kangassalo, L., Spapé, M., & Ruotsalo, T. (2020). Neuroadaptive modelling for generating images
matching perceptual categories. Scientific Reports, 10(1), 1-10.
3
• Theory of Mind and Socio-emotional Development - Lecturer: Sena Cüre & Simge Ikier
Bjorklund, D. F. & Blasi, C. H. (2012). Child and adolescent development: An integrated approach.
Wadsworth.
• Evolution of Social Behavior - Lecturer: Beyza Tepe
Tomasello, M. (2014). The ultra-social animal. Europen Journal of Social Psychology. 44, 187– 194
• Inter-group Relationships: Discrimination - Lecturer: Bahar Tanyas
https://ebookcentral.proquest.com/lib/bahcesehirebooks/reader.action?docID=183305&query=intergroup+relationships
• Inter-group Relationships: Discrimination - Lecturer: Bahar Tanyas
https://ebookcentral.proquest.com/lib/bahcesehirebooks/reader.action?docID=183305&query=intergroup+relationships
• Stress & Mental health: A Biopsychosocial Approach - Lecturer: Oya Mortan Sevi
Eaton, W.W., & Fallin, F.D. (Eds.) (2019). Public Mental Health. (2nd Ed.) Oxford University Press.
• Well-being and Coping - Lecturer: B. Türküler Aka
Lynn, S. J. , O'Donohue , W. & Liliefeld, S. O. (2014). Health, Happiness, and Well-Being : Better
Living Through Psychological Science.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 5 70
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir,
2) 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir,
5) İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur,
8) İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur.
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur,