SOC4057 Visual SociologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC4057 Görsel Sosyoloji Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: -Görsel medya araçlarının nicel araştırma yöntemleri için kullanılması
- Görsel medyayı analiz etmek için eleştirel bur bakış açısı geliştirmek
- Araştırma amacıyla fotoğraf ve kısa film çekerek kullanmak
- Görsel medyanın üretim, dağıtım ve yorumunda sosyokültürel koşulların ne derece etkili olduğunu analiz etmek
-Araştırma yöntem becerilerini geliştirmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersle beraber öğrenciler,
1)Araştırma yöntemleri için görsel materyalleri üretir/kullanır
2)Kısa belgesel film ve fotoğraf çekebilir
3)Toplumsal oluşumları anlamak için fotoğraf ve filmi aktif bir şekilde kullanabilir
4)Toplumsal oluşumları görsel medya üzerinden gözlemleyip analiz etmek

Dersin İçeriği

Görsel Sosyoloji, sosyolojik araştırma için görsel medya için gerekli kullanma ve anlama becerilerini geilştirmeyi hedefler.
Bu derste öğrenciler görsel metodları kullanarak nicel sosyolojik araştırma yöntemlerini geliştirdikleri gibi farklı formlarda görsel çalışmaları da analiz edebilirler. Toplumsal sorunları ve toplumun dinamiklerini görselleştirip yorumlayıp temsil edebilecek araçları tanıtır. Bu bağlamda, görsel medyanın kullanımı ile ilgili temel teorileri gözden geçirdikten sonra öğrenciler, öğrenciler fotoğraf ve kısa belgesel çekimi ile web sayfası ve blog tasarlamaya odaklanırlar. Görsel sosyoloji dersinin projeleri yazılı ve görsel çalışmalarını birleştirdikleri konular üzerinedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Temel Kavramlar “Visual Sociology, Documentary Photography, and Photojournalism” Telling About Society, H.S. Becker, pp. 186-203.
2) Görsel Veri & Görsel Teori “Visible materials, visualised theory and images of social research” Visual Studies (2006) Vol. 21, No.1, Jon Wagner, pp. 55-69 “The Status of Image-based Research” Jon Prosser, Image – based Research: A Sourcebook for Qualitative Researchers pp.97-112. “Visual Sociology Reframed: An Analytical Synthesis and Discussion of Visual Methods in Social and Cultural Research”, Sociological Methods & Research (2010) 38(4) Luc Pauwels, pp. 545-581.
3) Görsel Araştırmayı Planlama ve Etik “The Visual Ethnography: Photography, Video, Cultures and Individuals” Doing Visual Ethnography. S. Pink. pp. 17-29 “Planning and Practicing Visual Methods: Appropriate Uses and Ethical Issues” Doing Visual Ethnography. S. Pink. pp. 30-46 “Photo-documenting the needle exchange: methods and ethics” D. Barret. Visual Studies 19(2), 2004
4) Fotoğraf & Sosyoloji 1 Ödev 1: Kent Mekan/Kimlik Blog - fotoğraf / yazı / yorum “Two Dimentional Visual Data: Images, Signs and Representations” Researching the Visual, M. Emmison & P. Smith, pp. 57-106. “All Photos Lie” B.M. Goldstein, Visual Research Methods. pp. 61-81. “Photography and Sociology” Doing Things Together, H.S. Becker, pp. 223-271. “The photo-survey research method: capturing life in the city” Visual Studies Vol. 23 (2008)
5) Fotoğraf & Sosyoloji 2 Ödev 2 : Foto Makale: Belgesel Fotoğrafçılık ve İmge Analizi (Konu: Grup / Altkültür “Photography in Ethnographic Research” Doing Visual Ethnography. S. Pink. pp. 49-76 “Documentary Photography, Fieldwork, and Social Research” Jon Wagner, Visual Research Methods (pp. 23-60).
6) Fotoğraf & Metodoloji 1 : Fotoğraf-Metod Ödev 3: Fotoğraf-Analiz Ara sınav “Using Photography in Studies of Immigrant Communities” Stephen J. Gold, Visual Research Methods (pp. 141-166) “Inner – city Children in Sharper Focus: Sociology of Childhood” Marisol Clark Ibanez, Visual Research Methods (pp. 167-196)
7) Fotoğraf & Metod 2: Fotoğraf - Günlük Görüşme Metodu Ödev 4: Makale - Tartışma (Grup Çalışması) “Researching and Writing Everyday Accounts of the City” Picturing the Social Landscape. C. Knowles, P. Sweetman.. pp. 117-132. “The Visual & The Verbal: The Interaction of Images and Discussion in Exploring Cultural Change” Picturing the Social Landscape. C. Knowles, P. Sweetman pp. 166-178. “Signs of Resistance: Marking Public Space Through a Renewed Cultural Activism” Emmanuel A David Visual Research Methods (pp. 225-254) “Participatory Photo Interview” Bettina Kolb Forum: Qualitative Social Research” Vol 9 (3) 2008.
8) Video ve Sosyoloji 1 Kısa Belgesel İzleme 1: Silikozis (E. Özgüvenç, 2009) “Video in Ethnographic Research” Doing Visual Ethnography. S. Pink. pp. 77-85.
9) Video & Metodoloji : Video Günlükleri Kısa Belgesel 2: 4857 (E. Özgüvenç, 2008) “Performances, Confessions, and Identities Using Video Diaries to Research Sexualities” Ruth Holliday, Visual Research Methods (pp. 225-254) “Walking with Video” S. Pink. Visual Studies Vol. 22(3) 2007.
10) Video & Sosyoloji 2 Ödev 5: Toplumsal Belgesel 5 dak. “The Symbolism of Video” G. Stanczak. Visual Research Methods. pp. 281-307. “Website Design: The Precarious Blend of Narrative, Aesthetics, and Social Theory” Stephen Papson et.al. Visual Research Methods. pp 307-345. “Spatial Montage and Multimedia Ethnography: Using Computers to Visualise Aspects of Migration and Social Division Among a Displaced Community” Judith Aston. Forum: Qualitative Social Research. Vol 11(2), 2010.
11) Görsel Veri olarak Web Sayfaları “Website Design: The Precarious Blend of Narrative, Aesthetics, and Social Theory” Stephen Papson et.al. Visual Research Methods. pp 307-345. “Spatial Montage and Multimedia Ethnography: Using Computers to Visualise Aspects of Migration and Social Division Among a Displaced Community” Judith Aston. Forum: Qualitative Social Research. Vol 11(2), 2010.
12) Görsel Araştırma Tasarlama Tartışma Öğrenci Kısa Filmleri
13) Görsel Sosyoloji Projesi ve sunumlar Görsel Sosyoloji Araştırması Tasarlama ve Yürütme 1
14) Görsel Sosyoloji Projesi ve sunumlar Görsel Sosyoloji Araştırması Tasarlama ve Yürütme 2

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: SOC4057 Görsel Sosyoloji Kitapçığı

Stanczak, Gregory C. (2007). Visual Resarch Methods – Image, Society and Representation. USA: Sage Publication

Visual Sociology Project 1 : Documentary Photography versus The Analysis of Existing Images Project

Visual Sociology Project 2: Photo-Elicitation Project
Browne, M. Neil and Stuart M. Keeley. 2004. Asking the Right Questions: A Guide to Critical Thinking. Upper Saddle River, NJ: Pearson. 7th edition or newer.
Diğer Kaynaklar: SOC4057 Visual Sociology Coursebooklet

Stanczak, Gregory C. (2007). Visual Resarch Methods – Image, Society and Representation. USA: Sage Publication

Visual Sociology Project 1 : Documentary Photography versus The Analysis of Existing Images Project

Visual Sociology Project 2: Photo-Elicitation Project
Browne, M. Neil and Stuart M. Keeley. 2004. Asking the Right Questions: A Guide to Critical Thinking. Upper Saddle River, NJ: Pearson. 7th edition or newer.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Arazi Çalışması 1 % 10
Ödev 5 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Arazi Çalışması 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 5 4 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler