SOC4055 Special Topics in SociologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC4055 Sosyolojide Özel Konular Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Dersin üç ana amacı vardır: fırsat eşitliğini anlayarak ve iş organizasyonlarının sosyal sorumluluğunun anlamını inceleyerek öğrencileri sosyal konular, sürdürülebilirlik ve etkili karar vericiler konusunda daha bilinçli hale getirmek; sosyal sorumluluk, sürdürülebilirlik ve insani ilerleme arasındaki bağlantıyı anlamak; ve bir sosyal sorumluluk projesi geliştirmek ve değerlendirmek için bilgilerini uygulamak için temel teorik ve metodolojik araçları sağlamak. Proje, bu sınıfın teorilerini ve araçlarını öğrencileri ilgilendiren bir duruma uygular. Öğrenciler bir sınıf arkadaşıyla çalışmaya davet edilir. Projenin ideal uzunluğu 20-25 çift aralıklı sayfa artı tablolar ve referanslardır. Araştırma projeleri teorik bir çerçeve ve ilgili verileri içermelidir. 4. haftada herkes, araştırma sorusu ve bir veya daha fazla veri kaynağına atıfta bulunan geçici bir özet sunmalıdır. Projenin tam bir taslağı 10. haftada teslim edilmelidir. 12-14. haftalarda öğrenciler proje raporlarının sözlü sunumunu yapacaklardır. Final projesi istisnasız 16. haftada teslim edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bir şirket olarak, bir üniversite olarak, bir birey olarak Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini neden önemsemek gerektiğine dair kazanım sahibi olmak.
2. Sürdürülebilirliği tanımlayabilmek ve doğal kaynakları tüketmeden yürütülen ekonomik kalkınmanın zorluklarını ve politikalarını öğrenmek.
3. Sürdürülebilirliği ve sürdürülebilirlik hedeflerini tanımlamak.
4. Fırsat eşitliğini tanımlamak ve iş için etik sonuçları detaylandırmak.
5. Eleştirel bakış açısı da dahil olmak üzere kurumsal sosyal sorumluluğa yönelik farklı yanıtları belirlemek.
6. Sosyal sorumluluk teorilerinin çeşitli temellerini anladığını göstermek.
7. Mülk sahibi paydaşın rolü ve ilgili ekonomik ve etik sorumluluklar için bir takdir göstermek.
8. Çevresel ve sosyal kaygıların küreselleşmesi konusunda bir farkındalık sergilemek.
9. "Sürdürülebilir Kalkınma için 2030 Gündeminin Yaygınlaştırılması" konusunda bir anlayış sergilemek.
10. Ulusal ve küresel düzeyde iş dünyasının ve toplumun karşı karşıya olduğu temel çevresel kaygıları belirlemek ve tanımlamak.
11. Sosyal sorumluluk projelerinin sosyal sürdürülebilirlik üzerindeki sosyal etkisini değerlendirme becerisi sergilemek.
12. Detaylı araştırma metodolojisi, teorik çerçeve, program tasarımı, etki, etki ölçümü ve literatür taraması içeren bir proje makalesi yazarak Türkiye'deki hassas bir gruba maddi ve manevi destek sağlamayı amaçlayan bir sosyal sorumluluk projesi tasarlayabilmek.

Dersin İçeriği

Bu ders tamamıyla multidisiplinerdir ve felsefe, sosyal bilimler (ekonomi, sosyoloji, antropoloji ve siyaset bilimi) üzerine kuruludur. İş dünyası, akademi ve toplum arasındaki ilişki; paydaşların ve sorunların belirlenmesi; sürdürülebilirlik kavramı; kurumsal sosyal sorumluluk kavramı; sosyal iş; uygulamada kurumsal sosyal sorumluluk; çevresel ve ticari sorumluluklar; küreselleşme, sürdürülebilirlik ve iş sorumlulukları; etik, sorumluluklar ve insani ilerleme stratejisi; ve sosyal sorumluluk projelerinin sosyal etkileri konularını içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Sürdürülebilirliğin tanımı, sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilirlik ile sosyal sorumluluk arasındaki bağlantı
3) Sosyal sorunlar, sosyal sorumluluk, kurumsal sosyal sorumluluk. Sosyal sorumluluğun boyutları Kültür ve sosyal sorumluluk
4) Fırsat eşitliği ve küresel ve yerel sosyal sorunların tanımı
5) Sosyal sorumluluk ve kurumsal sosyal sorumluluğa çeşitli kavramsal ve metodolojik yaklaşımlar. Araştırma taslağı hazırlayarak sosyal sorumluluk projesi tasarlama: Konu ve odak soruları, Kavramsal Çerçeve, Metodoloji Sosyal etki ölçümü
6) Sosyal işletmenin tanımı ve sosyal sorumluluk için işletmeyi anlama Ödev Teslimi (Assignment 1)
7) Araştırma önerisinin sözlü sunumları ve sınıfta geri bildirim alınması (Sunum süreleri 10 dakika olarak belirlenmiştir.) Assignment 2
8) Araştırma önerisinin sözlü sunumları ve sınıfta geri bildirim alınması (Sunum süreleri 10 dakika olarak belirlenmiştir.) Assignment 2
9) Sosyal sorumluluk ve etik; Mülk sahibi paydaşın rolü ve ekonomik ve etik sorumluluklar
10) İş, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Vatandaşlık, Devlet ve Çeşitlilik
11) Türkiye'de sosyal ve kurumsal sosyal sorumluluk
12) Final Projelerinin Sunumları Araştırma projesinin sınıfta sözlü sunumu ve yorumlar/tartışmalar (Herkes için 15 dakika)
13) Final Projelerinin Sunumları Araştırma projesinin sınıfta sözlü sunumu ve yorumlar/tartışmalar (Herkes için 15 dakika)
14) Final Projelerinin Sunumları Araştırma projesinin sınıfta sözlü sunumu ve yorumlar/tartışmalar (Herkes için 15 dakika)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili ders notları Itslearning sistemi üzerinden dersi veren tarafından haftalık olarak öğrencilere ulaştırılır.
Diğer Kaynaklar: Diğer gerekli okumalar, Itslearning aracılığıyla öğrenciler için sisteme yüklenecektir. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen dersin öğretim elemanı ile iletişime geçin.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ödev 2 % 20
Sunum 2 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 16
Sunum / Seminer 4 24
Ödevler 4 32
Final 8 32
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.