Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
ÖNLİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
"." |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı faşizm, nasyonal sosyalizm ve aşırı sağ hakkında detaylı bir analiz yapmaktır. Dersin bir diğer amacı da aşırı sağcı ve muhafazakar rejimler ve ideolojiler ile faşizm arasındaki ilişkiyi tanımlamaktır. Ayrıca Almanya, İtalya, Fransa, İspanya, Portekiz, Macaristan, Romanya, Japonya ve Türkiye gibi ülkelerde faşist ve aşırı sağ rejimler ve hareketler kıyaslanacak ve değerlendirilcektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve ders içeriği |
|
2) |
Faşizm ve milli sosyalizm tanımları |
Roger EATWELL, Fascism: A History |
3) |
Faşizm fenomeninin detaylı incelenmesi |
Mark NEOCLEOUS, Fascism.
Robert PAXTON, The Anatomy of Fascism
|
4) |
Faşizm ve "olağanüstü hal" |
Carl SCHMITT, The Concept of Political.
Giorgio AGAMBEN, The State of Exception.
|
5) |
Faşizmin üretimi |
Stanley G. PAYNE, A History of Fascism: 1914-1945 |
6) |
Faşizmin doğası var mıdır? |
Roger GRIFFIN, The Nature of Fascism. |
7) |
Konu tekrarı ve vize |
|
8) |
Faşizmin doğuşu |
Zeev STERNHELL, The birth of fascist ideology: From cultural rebellion to political revolution. |
9) |
Faşizm ve iktidar |
Michael MANN, Fascists. |
10) |
Faşist ideoloji ve iktidar |
Mark MAZOWER, Dark Continent:Europe’s Twentieth Century.
Ian KERSHAW, The Nazi Dictatorship:Problems and Perspectives of Interpretation
|
11) |
Pratikte faşizm |
David RENTON, Fascism: Theory and Practice |
12) |
Bugün faşizm |
Robert PAXTON, Five Stages of Fascism |
13) |
Faşist ideoloji ve Türkiye |
Tanıl BORA, Türkiye’de Faşist İdeoloji:“Hürriyet Değil, Faşizm Gibi Bir İdare İstiyoruz!” |
14) |
Ödev teslimi ve araştırma projesi sunumu |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. |
|
2) |
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
|
3) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|
4) |
Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. |
|
5) |
Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
|
|
6) |
Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. |
|
7) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
8) |
Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |
|