SOC3058 Theories of Fascism National Socialism and Far RightBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SAHNE SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC3058 Faşizm Teorileri, Milli Sosyalizm ve Aşırı Sağ Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu dersin amacı faşizm, nasyonal sosyalizm ve aşırı sağ hakkında detaylı bir analiz yapmaktır. Dersin bir diğer amacı da aşırı sağcı ve muhafazakar rejimler ve ideolojiler ile faşizm arasındaki ilişkiyi tanımlamaktır. Ayrıca Almanya, İtalya, Fransa, İspanya, Portekiz, Macaristan, Romanya, Japonya ve Türkiye gibi ülkelerde faşist ve aşırı sağ rejimler ve hareketler kıyaslanacak ve değerlendirilcektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:
1) Faşizmi sosyolojik açıdan analiz etmek
2) Sosyolojik kavram ve kuramların faşizm bağlamında tanımlamak
3) Faşizmin ve milliyetçilik ilişkisini değerlendirmek
4) Faşist kültürü ve toplumsal kaynaklarını analiz etmek
5) Türk siyasal kültür ve faşizm ilişkisini değerlendirmek

Dersin İçeriği

Bu ders, faşizm, nasyonal sosyalizm ve aşırı sağın doğuşu ve gelişiminin analizidir. Derste üç ana bölüm vardır ve her bölümün belirli bir amacı vardır. Bu dersin ilk bölümünde faşizm, Nazizm ve sağ tanımlanacaktır. İkinci bölümde faşizm, Nazizm ve aşırı sağın geçmişi analiz edilecektir. Üçüncü ve son bölümde benzerlikler, faşizm ve sağ rejimlerin çeşitli örneklerinin benzerlikleri ve farklılıkları tanımlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve ders içeriği
2) Faşizm ve milli sosyalizm tanımları Roger EATWELL, Fascism: A History
3) Faşizm fenomeninin detaylı incelenmesi Mark NEOCLEOUS, Fascism. Robert PAXTON, The Anatomy of Fascism
4) Faşizm ve "olağanüstü hal" Carl SCHMITT, The Concept of Political. Giorgio AGAMBEN, The State of Exception.
5) Faşizmin üretimi Stanley G. PAYNE, A History of Fascism: 1914-1945
6) Faşizmin doğası var mıdır? Roger GRIFFIN, The Nature of Fascism.
7) Konu tekrarı ve vize
8) Faşizmin doğuşu Zeev STERNHELL, The birth of fascist ideology: From cultural rebellion to political revolution.
9) Faşizm ve iktidar Michael MANN, Fascists.
10) Faşist ideoloji ve iktidar Mark MAZOWER, Dark Continent:Europe’s Twentieth Century. Ian KERSHAW, The Nazi Dictatorship:Problems and Perspectives of Interpretation
11) Pratikte faşizm David RENTON, Fascism: Theory and Practice
12) Bugün faşizm Robert PAXTON, Five Stages of Fascism
13) Faşist ideoloji ve Türkiye Tanıl BORA, Türkiye’de Faşist İdeoloji:“Hürriyet Değil, Faşizm Gibi Bir İdare İstiyoruz!”
14) Ödev teslimi ve araştırma projesi sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Constantin Iordachi. Comparative Fascist Studies. London: Routledge, 2010.
Aristotle Kallis. The Fascism Reader. London: Routledge, 2008.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 2
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 2
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 1
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 3
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 2
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 3
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 1
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. 1
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 3
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 2
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 3
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3