TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC3058 | Faşizm Teorileri, Milli Sosyalizm ve Aşırı Sağ | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı faşizm, nasyonal sosyalizm ve aşırı sağ hakkında detaylı bir analiz yapmaktır. Dersin bir diğer amacı da aşırı sağcı ve muhafazakar rejimler ve ideolojiler ile faşizm arasındaki ilişkiyi tanımlamaktır. Ayrıca Almanya, İtalya, Fransa, İspanya, Portekiz, Macaristan, Romanya, Japonya ve Türkiye gibi ülkelerde faşist ve aşırı sağ rejimler ve hareketler kıyaslanacak ve değerlendirilcektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar: 1) Faşizmi sosyolojik açıdan analiz etmek 2) Sosyolojik kavram ve kuramların faşizm bağlamında tanımlamak 3) Faşizmin ve milliyetçilik ilişkisini değerlendirmek 4) Faşist kültürü ve toplumsal kaynaklarını analiz etmek 5) Türk siyasal kültür ve faşizm ilişkisini değerlendirmek |
Bu ders, faşizm, nasyonal sosyalizm ve aşırı sağın doğuşu ve gelişiminin analizidir. Derste üç ana bölüm vardır ve her bölümün belirli bir amacı vardır. Bu dersin ilk bölümünde faşizm, Nazizm ve sağ tanımlanacaktır. İkinci bölümde faşizm, Nazizm ve aşırı sağın geçmişi analiz edilecektir. Üçüncü ve son bölümde benzerlikler, faşizm ve sağ rejimlerin çeşitli örneklerinin benzerlikleri ve farklılıkları tanımlanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve ders içeriği | |
2) | Faşizm ve milli sosyalizm tanımları | Roger EATWELL, Fascism: A History |
3) | Faşizm fenomeninin detaylı incelenmesi | Mark NEOCLEOUS, Fascism. Robert PAXTON, The Anatomy of Fascism |
4) | Faşizm ve "olağanüstü hal" | Carl SCHMITT, The Concept of Political. Giorgio AGAMBEN, The State of Exception. |
5) | Faşizmin üretimi | Stanley G. PAYNE, A History of Fascism: 1914-1945 |
6) | Faşizmin doğası var mıdır? | Roger GRIFFIN, The Nature of Fascism. |
7) | Konu tekrarı ve vize | |
8) | Faşizmin doğuşu | Zeev STERNHELL, The birth of fascist ideology: From cultural rebellion to political revolution. |
9) | Faşizm ve iktidar | Michael MANN, Fascists. |
10) | Faşist ideoloji ve iktidar | Mark MAZOWER, Dark Continent:Europe’s Twentieth Century. Ian KERSHAW, The Nazi Dictatorship:Problems and Perspectives of Interpretation |
11) | Pratikte faşizm | David RENTON, Fascism: Theory and Practice |
12) | Bugün faşizm | Robert PAXTON, Five Stages of Fascism |
13) | Faşist ideoloji ve Türkiye | Tanıl BORA, Türkiye’de Faşist İdeoloji:“Hürriyet Değil, Faşizm Gibi Bir İdare İstiyoruz!” |
14) | Ödev teslimi ve araştırma projesi sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Constantin Iordachi. Comparative Fascist Studies. London: Routledge, 2010. Aristotle Kallis. The Fascism Reader. London: Routledge, 2008. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 128 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |