Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
"." |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı faşizm, nasyonal sosyalizm ve aşırı sağ hakkında detaylı bir analiz yapmaktır. Dersin bir diğer amacı da aşırı sağcı ve muhafazakar rejimler ve ideolojiler ile faşizm arasındaki ilişkiyi tanımlamaktır. Ayrıca Almanya, İtalya, Fransa, İspanya, Portekiz, Macaristan, Romanya, Japonya ve Türkiye gibi ülkelerde faşist ve aşırı sağ rejimler ve hareketler kıyaslanacak ve değerlendirilcektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve ders içeriği |
|
2) |
Faşizm ve milli sosyalizm tanımları |
Roger EATWELL, Fascism: A History |
3) |
Faşizm fenomeninin detaylı incelenmesi |
Mark NEOCLEOUS, Fascism.
Robert PAXTON, The Anatomy of Fascism
|
4) |
Faşizm ve "olağanüstü hal" |
Carl SCHMITT, The Concept of Political.
Giorgio AGAMBEN, The State of Exception.
|
5) |
Faşizmin üretimi |
Stanley G. PAYNE, A History of Fascism: 1914-1945 |
6) |
Faşizmin doğası var mıdır? |
Roger GRIFFIN, The Nature of Fascism. |
7) |
Konu tekrarı ve vize |
|
8) |
Faşizmin doğuşu |
Zeev STERNHELL, The birth of fascist ideology: From cultural rebellion to political revolution. |
9) |
Faşizm ve iktidar |
Michael MANN, Fascists. |
10) |
Faşist ideoloji ve iktidar |
Mark MAZOWER, Dark Continent:Europe’s Twentieth Century.
Ian KERSHAW, The Nazi Dictatorship:Problems and Perspectives of Interpretation
|
11) |
Pratikte faşizm |
David RENTON, Fascism: Theory and Practice |
12) |
Bugün faşizm |
Robert PAXTON, Five Stages of Fascism |
13) |
Faşist ideoloji ve Türkiye |
Tanıl BORA, Türkiye’de Faşist İdeoloji:“Hürriyet Değil, Faşizm Gibi Bir İdare İstiyoruz!” |
14) |
Ödev teslimi ve araştırma projesi sunumu |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|