Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
"." |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı faşizm, nasyonal sosyalizm ve aşırı sağ hakkında detaylı bir analiz yapmaktır. Dersin bir diğer amacı da aşırı sağcı ve muhafazakar rejimler ve ideolojiler ile faşizm arasındaki ilişkiyi tanımlamaktır. Ayrıca Almanya, İtalya, Fransa, İspanya, Portekiz, Macaristan, Romanya, Japonya ve Türkiye gibi ülkelerde faşist ve aşırı sağ rejimler ve hareketler kıyaslanacak ve değerlendirilcektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve ders içeriği |
|
2) |
Faşizm ve milli sosyalizm tanımları |
Roger EATWELL, Fascism: A History |
3) |
Faşizm fenomeninin detaylı incelenmesi |
Mark NEOCLEOUS, Fascism.
Robert PAXTON, The Anatomy of Fascism
|
4) |
Faşizm ve "olağanüstü hal" |
Carl SCHMITT, The Concept of Political.
Giorgio AGAMBEN, The State of Exception.
|
5) |
Faşizmin üretimi |
Stanley G. PAYNE, A History of Fascism: 1914-1945 |
6) |
Faşizmin doğası var mıdır? |
Roger GRIFFIN, The Nature of Fascism. |
7) |
Konu tekrarı ve vize |
|
8) |
Faşizmin doğuşu |
Zeev STERNHELL, The birth of fascist ideology: From cultural rebellion to political revolution. |
9) |
Faşizm ve iktidar |
Michael MANN, Fascists. |
10) |
Faşist ideoloji ve iktidar |
Mark MAZOWER, Dark Continent:Europe’s Twentieth Century.
Ian KERSHAW, The Nazi Dictatorship:Problems and Perspectives of Interpretation
|
11) |
Pratikte faşizm |
David RENTON, Fascism: Theory and Practice |
12) |
Bugün faşizm |
Robert PAXTON, Five Stages of Fascism |
13) |
Faşist ideoloji ve Türkiye |
Tanıl BORA, Türkiye’de Faşist İdeoloji:“Hürriyet Değil, Faşizm Gibi Bir İdare İstiyoruz!” |
14) |
Ödev teslimi ve araştırma projesi sunumu |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |