Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
"." |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı faşizm, nasyonal sosyalizm ve aşırı sağ hakkında detaylı bir analiz yapmaktır. Dersin bir diğer amacı da aşırı sağcı ve muhafazakar rejimler ve ideolojiler ile faşizm arasındaki ilişkiyi tanımlamaktır. Ayrıca Almanya, İtalya, Fransa, İspanya, Portekiz, Macaristan, Romanya, Japonya ve Türkiye gibi ülkelerde faşist ve aşırı sağ rejimler ve hareketler kıyaslanacak ve değerlendirilcektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve ders içeriği |
|
2) |
Faşizm ve milli sosyalizm tanımları |
Roger EATWELL, Fascism: A History |
3) |
Faşizm fenomeninin detaylı incelenmesi |
Mark NEOCLEOUS, Fascism.
Robert PAXTON, The Anatomy of Fascism
|
4) |
Faşizm ve "olağanüstü hal" |
Carl SCHMITT, The Concept of Political.
Giorgio AGAMBEN, The State of Exception.
|
5) |
Faşizmin üretimi |
Stanley G. PAYNE, A History of Fascism: 1914-1945 |
6) |
Faşizmin doğası var mıdır? |
Roger GRIFFIN, The Nature of Fascism. |
7) |
Konu tekrarı ve vize |
|
8) |
Faşizmin doğuşu |
Zeev STERNHELL, The birth of fascist ideology: From cultural rebellion to political revolution. |
9) |
Faşizm ve iktidar |
Michael MANN, Fascists. |
10) |
Faşist ideoloji ve iktidar |
Mark MAZOWER, Dark Continent:Europe’s Twentieth Century.
Ian KERSHAW, The Nazi Dictatorship:Problems and Perspectives of Interpretation
|
11) |
Pratikte faşizm |
David RENTON, Fascism: Theory and Practice |
12) |
Bugün faşizm |
Robert PAXTON, Five Stages of Fascism |
13) |
Faşist ideoloji ve Türkiye |
Tanıl BORA, Türkiye’de Faşist İdeoloji:“Hürriyet Değil, Faşizm Gibi Bir İdare İstiyoruz!” |
14) |
Ödev teslimi ve araştırma projesi sunumu |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|