SOC3058 Theories of Fascism National Socialism and Far RightBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC3058 Faşizm Teorileri, Milli Sosyalizm ve Aşırı Sağ Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu dersin amacı faşizm, nasyonal sosyalizm ve aşırı sağ hakkında detaylı bir analiz yapmaktır. Dersin bir diğer amacı da aşırı sağcı ve muhafazakar rejimler ve ideolojiler ile faşizm arasındaki ilişkiyi tanımlamaktır. Ayrıca Almanya, İtalya, Fransa, İspanya, Portekiz, Macaristan, Romanya, Japonya ve Türkiye gibi ülkelerde faşist ve aşırı sağ rejimler ve hareketler kıyaslanacak ve değerlendirilcektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:
1) Faşizmi sosyolojik açıdan analiz etmek
2) Sosyolojik kavram ve kuramların faşizm bağlamında tanımlamak
3) Faşizmin ve milliyetçilik ilişkisini değerlendirmek
4) Faşist kültürü ve toplumsal kaynaklarını analiz etmek
5) Türk siyasal kültür ve faşizm ilişkisini değerlendirmek

Dersin İçeriği

Bu ders, faşizm, nasyonal sosyalizm ve aşırı sağın doğuşu ve gelişiminin analizidir. Derste üç ana bölüm vardır ve her bölümün belirli bir amacı vardır. Bu dersin ilk bölümünde faşizm, Nazizm ve sağ tanımlanacaktır. İkinci bölümde faşizm, Nazizm ve aşırı sağın geçmişi analiz edilecektir. Üçüncü ve son bölümde benzerlikler, faşizm ve sağ rejimlerin çeşitli örneklerinin benzerlikleri ve farklılıkları tanımlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve ders içeriği
2) Faşizm ve milli sosyalizm tanımları Roger EATWELL, Fascism: A History
3) Faşizm fenomeninin detaylı incelenmesi Mark NEOCLEOUS, Fascism. Robert PAXTON, The Anatomy of Fascism
4) Faşizm ve "olağanüstü hal" Carl SCHMITT, The Concept of Political. Giorgio AGAMBEN, The State of Exception.
5) Faşizmin üretimi Stanley G. PAYNE, A History of Fascism: 1914-1945
6) Faşizmin doğası var mıdır? Roger GRIFFIN, The Nature of Fascism.
7) Konu tekrarı ve vize
8) Faşizmin doğuşu Zeev STERNHELL, The birth of fascist ideology: From cultural rebellion to political revolution.
9) Faşizm ve iktidar Michael MANN, Fascists.
10) Faşist ideoloji ve iktidar Mark MAZOWER, Dark Continent:Europe’s Twentieth Century. Ian KERSHAW, The Nazi Dictatorship:Problems and Perspectives of Interpretation
11) Pratikte faşizm David RENTON, Fascism: Theory and Practice
12) Bugün faşizm Robert PAXTON, Five Stages of Fascism
13) Faşist ideoloji ve Türkiye Tanıl BORA, Türkiye’de Faşist İdeoloji:“Hürriyet Değil, Faşizm Gibi Bir İdare İstiyoruz!”
14) Ödev teslimi ve araştırma projesi sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Constantin Iordachi. Comparative Fascist Studies. London: Routledge, 2010.
Aristotle Kallis. The Fascism Reader. London: Routledge, 2008.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.