SOC3057 Readings in Sociology of GenderBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC3057 Cinsiyet Sosyolojisi Okumaları Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. PINAR MELİS YELSALI PARMAKSIZ
Dersin Amacı: Ders, öğrencilere cinsiyet çalışmalarında, aynı zamanda önemli küresel konulari, problemleri ve cinsiyet sosyolojisindeki bulgulari anlamada sosyolojik yaklasimin nasil anlasilmasi gerektiğini ogretmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrencilerin aşağıdaki yetkinlikleri kazanması beklenir;

1. Sosyolojik bir kavram olarak toplumsal cinsiyet hakkında bilgi sahibi olur.
2. Cinsiyete özgü tartışmalar hakkında bir anlayış geliştirir.
3. Toplumsal cinsiyet eşitliği hakkında bilgi geliştirir (BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri arasında Hedef 5).
4. Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda ulusötesi bir anlayış kazanır.
5. Toplumsal cinsiyet sosyolojisini belirli ülke vakalarıyla, özellikle de Türkiye'yle ilişkilendirir.

Dersin İçeriği

Ders, toplumsal cinsiyet çalışmalarının temel kavramlarını tanıtmakta ve ulusal ve ulusötesi düzeyde toplumsal cinsiyete özgü konulardaki başlıca tartışmaları açmaktadır. Ders, öğrencilere konuyla katılımcı bir katılım fırsatı vermek için tasarlanmıştır. Bu amaçla dersler, atanan filmlere/belgesellere ve atanan metinlere dayalı sınıf tartışmaları etrafında düzenlenmektedir. Derste ayrıca saha gezilerini de içerir. Dersin sonunda öğrencilerin toplumsal cinsiyet ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularında eleştirel bir bilgiye sahip olmaları ve önemli tartışmalar hakkında toplumsal cinsiyete duyarlı bir bakış açısı kazanmaları beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giris
2) Toplumsal Cinsiyet ve Cinsiyet Eşitliğin Haftalık okumalar
3) Toplumsal Cinsiyet Kapsayıcı Dil
4) Erkekler ve Erkeklikler Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
5) Erkekler ve Erkeklikler Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
6) Ulusötesi Karşılaşmalar ve Toplumsal Cinsiyet Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
7) İslam ve Feminizm Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
8) LGBTQ: Haklar Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
9) LGBTQ: Aktivizm Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
10) Dijital Feminist Aktivizm Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
11) Türkiye'nin Cinsiyet Rejimi Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
12) Feminist Ütopya Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
13) Final Projesi Sunumları
14) Final Projesi Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Jackson, S., & Scott, S. (Eds.). (2006). Gender: A sociological reader. Stevi Jackson and Sue Scott (eds.). Routledge. (1-26).
Davies, B. (2006). “Becoming Male or Female,” Gender: A sociological reader. Stevi Jackson and Sue Scott (eds.). Routledge. (280-290).
bell hooks. (2000) Feminism for Everybody, South End Press, Cambridge (1-6).
Connell, R. W. (2005) Masculinities. University of California Press. pp. 71-81.
Sancar, S. (2011). Erkeklik: İmkansız iktidar: Ailede, piyasada ve sokakta erkekler. Metis.pp. 111-119, 154-174, 265-300, 3001-309.
Toksoy, N. G., & Taşıtman, A. (2015). ‘Ceremonial Circumcision’ as One of the Mechanisms Which Enables the Regeneration and Intergenerational Transmission of Manhood Culture in Turkey. Masculinities: A Journal of Identity and Culture, (3), 156-188.
Larochelle, D. L. (2019). “Brad Pitt Halal” and the Hybrid Woman: Gender Representations and Religion through Turkish Soap Operas. ESSACHESS–Journal for Communication Studies, 12(2 (24)), 61-78.
Anwar, Z. (2007). Islam and Women’s Rights. UCLA, Occasional Papers, Islam and Women’s Rights (escholarship.org).
Keskin-Kozat, B. (2003). Entangled in secular nationalism, feminism and Islamism: The life of Konca Kuriş. Cultural Dynamics, 15(2), 183-211.
Arat, Z. F. K., & Nuňez, C. (2017). Advancing LGBT rights in Turkey: Tolerance or protection?. Human Rights Review, 18(1), 1-19.
Zengin, A. (2019). The Afterlife of Gender: Sovereignty, Intimacy and Muslim Funerals of Transgender People in Turkey. Cultural Anthropology, 34(1), 78-102.
Butler, J. (2004). Beside oneself: On the limits of sexual autonomy. Undoing gender, 17, 39.
Mendes, K., Ringrose, J., & Keller, J. (2018). # MeToo and the promise and pitfalls of challenging rape culture through digital feminist activism. European Journal of Women's Studies, 25(2), 236-246.
Yelsalı Parmaksız, Pınar Melis, “Paternalism, Modernization, and the Gender Regime in Turkey”, Aspasia, International Yearbook of Central, Eastern and South Eastern European Women’s and Gender History, Vol. 10, 2016: 40-62

Course materials will be uploded to Itslearning.
Additional audio-visual sources will be provided thoroughly.
Ders malzemeleri Itslearning'e yüklenecektir.
İlave haftalık okumalar/görsel malzemeler dönem içinde öğrencilere verilecektir.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 40
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.