DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC3057 | Cinsiyet Sosyolojisi Okumaları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. PINAR MELİS YELSALI PARMAKSIZ |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencilere cinsiyet çalışmalarında, aynı zamanda önemli küresel konulari, problemleri ve cinsiyet sosyolojisindeki bulgulari anlamada sosyolojik yaklasimin nasil anlasilmasi gerektiğini ogretmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrencilerin aşağıdaki yetkinlikleri kazanması beklenir; 1. Sosyolojik bir kavram olarak toplumsal cinsiyet hakkında bilgi sahibi olur. 2. Cinsiyete özgü tartışmalar hakkında bir anlayış geliştirir. 3. Toplumsal cinsiyet eşitliği hakkında bilgi geliştirir (BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri arasında Hedef 5). 4. Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda ulusötesi bir anlayış kazanır. 5. Toplumsal cinsiyet sosyolojisini belirli ülke vakalarıyla, özellikle de Türkiye'yle ilişkilendirir. |
Ders, toplumsal cinsiyet çalışmalarının temel kavramlarını tanıtmakta ve ulusal ve ulusötesi düzeyde toplumsal cinsiyete özgü konulardaki başlıca tartışmaları açmaktadır. Ders, öğrencilere konuyla katılımcı bir katılım fırsatı vermek için tasarlanmıştır. Bu amaçla dersler, atanan filmlere/belgesellere ve atanan metinlere dayalı sınıf tartışmaları etrafında düzenlenmektedir. Derste ayrıca saha gezilerini de içerir. Dersin sonunda öğrencilerin toplumsal cinsiyet ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularında eleştirel bir bilgiye sahip olmaları ve önemli tartışmalar hakkında toplumsal cinsiyete duyarlı bir bakış açısı kazanmaları beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giris | |
2) | Toplumsal Cinsiyet ve Cinsiyet Eşitliğin | Haftalık okumalar |
3) | Toplumsal Cinsiyet Kapsayıcı Dil | |
4) | Erkekler ve Erkeklikler | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
5) | Erkekler ve Erkeklikler | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
6) | Ulusötesi Karşılaşmalar ve Toplumsal Cinsiyet | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
7) | İslam ve Feminizm | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
8) | LGBTQ: Haklar | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
9) | LGBTQ: Aktivizm | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
10) | Dijital Feminist Aktivizm | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
11) | Türkiye'nin Cinsiyet Rejimi | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
12) | Feminist Ütopya | Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi |
13) | Final Projesi Sunumları | |
14) | Final Projesi Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Jackson, S., & Scott, S. (Eds.). (2006). Gender: A sociological reader. Stevi Jackson and Sue Scott (eds.). Routledge. (1-26). Davies, B. (2006). “Becoming Male or Female,” Gender: A sociological reader. Stevi Jackson and Sue Scott (eds.). Routledge. (280-290). bell hooks. (2000) Feminism for Everybody, South End Press, Cambridge (1-6). Connell, R. W. (2005) Masculinities. University of California Press. pp. 71-81. Sancar, S. (2011). Erkeklik: İmkansız iktidar: Ailede, piyasada ve sokakta erkekler. Metis.pp. 111-119, 154-174, 265-300, 3001-309. Toksoy, N. G., & Taşıtman, A. (2015). ‘Ceremonial Circumcision’ as One of the Mechanisms Which Enables the Regeneration and Intergenerational Transmission of Manhood Culture in Turkey. Masculinities: A Journal of Identity and Culture, (3), 156-188. Larochelle, D. L. (2019). “Brad Pitt Halal” and the Hybrid Woman: Gender Representations and Religion through Turkish Soap Operas. ESSACHESS–Journal for Communication Studies, 12(2 (24)), 61-78. Anwar, Z. (2007). Islam and Women’s Rights. UCLA, Occasional Papers, Islam and Women’s Rights (escholarship.org). Keskin-Kozat, B. (2003). Entangled in secular nationalism, feminism and Islamism: The life of Konca Kuriş. Cultural Dynamics, 15(2), 183-211. Arat, Z. F. K., & Nuňez, C. (2017). Advancing LGBT rights in Turkey: Tolerance or protection?. Human Rights Review, 18(1), 1-19. Zengin, A. (2019). The Afterlife of Gender: Sovereignty, Intimacy and Muslim Funerals of Transgender People in Turkey. Cultural Anthropology, 34(1), 78-102. Butler, J. (2004). Beside oneself: On the limits of sexual autonomy. Undoing gender, 17, 39. Mendes, K., Ringrose, J., & Keller, J. (2018). # MeToo and the promise and pitfalls of challenging rape culture through digital feminist activism. European Journal of Women's Studies, 25(2), 236-246. Yelsalı Parmaksız, Pınar Melis, “Paternalism, Modernization, and the Gender Regime in Turkey”, Aspasia, International Yearbook of Central, Eastern and South Eastern European Women’s and Gender History, Vol. 10, 2016: 40-62 Course materials will be uploded to Itslearning. Additional audio-visual sources will be provided thoroughly. Ders malzemeleri Itslearning'e yüklenecektir. İlave haftalık okumalar/görsel malzemeler dönem içinde öğrencilere verilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 40 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |