SOC3057 Readings in Sociology of GenderBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC3057 Cinsiyet Sosyolojisi Okumaları Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. PINAR MELİS YELSALI PARMAKSIZ
Dersin Amacı: Ders, öğrencilere cinsiyet çalışmalarında, aynı zamanda önemli küresel konulari, problemleri ve cinsiyet sosyolojisindeki bulgulari anlamada sosyolojik yaklasimin nasil anlasilmasi gerektiğini ogretmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrencilerin aşağıdaki yetkinlikleri kazanması beklenir;

1. Sosyolojik bir kavram olarak toplumsal cinsiyet hakkında bilgi sahibi olur.
2. Cinsiyete özgü tartışmalar hakkında bir anlayış geliştirir.
3. Toplumsal cinsiyet eşitliği hakkında bilgi geliştirir (BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri arasında Hedef 5).
4. Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda ulusötesi bir anlayış kazanır.
5. Toplumsal cinsiyet sosyolojisini belirli ülke vakalarıyla, özellikle de Türkiye'yle ilişkilendirir.

Dersin İçeriği

Ders, toplumsal cinsiyet çalışmalarının temel kavramlarını tanıtmakta ve ulusal ve ulusötesi düzeyde toplumsal cinsiyete özgü konulardaki başlıca tartışmaları açmaktadır. Ders, öğrencilere konuyla katılımcı bir katılım fırsatı vermek için tasarlanmıştır. Bu amaçla dersler, atanan filmlere/belgesellere ve atanan metinlere dayalı sınıf tartışmaları etrafında düzenlenmektedir. Derste ayrıca saha gezilerini de içerir. Dersin sonunda öğrencilerin toplumsal cinsiyet ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularında eleştirel bir bilgiye sahip olmaları ve önemli tartışmalar hakkında toplumsal cinsiyete duyarlı bir bakış açısı kazanmaları beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giris
2) Toplumsal Cinsiyet ve Cinsiyet Eşitliğin Haftalık okumalar
3) Toplumsal Cinsiyet Kapsayıcı Dil
4) Erkekler ve Erkeklikler Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
5) Erkekler ve Erkeklikler Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
6) Ulusötesi Karşılaşmalar ve Toplumsal Cinsiyet Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
7) İslam ve Feminizm Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
8) LGBTQ: Haklar Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
9) LGBTQ: Aktivizm Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
10) Dijital Feminist Aktivizm Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
11) Türkiye'nin Cinsiyet Rejimi Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
12) Feminist Ütopya Haftalık okumalar ve kısa değerlendirme ödevi
13) Final Projesi Sunumları
14) Final Projesi Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Jackson, S., & Scott, S. (Eds.). (2006). Gender: A sociological reader. Stevi Jackson and Sue Scott (eds.). Routledge. (1-26).
Davies, B. (2006). “Becoming Male or Female,” Gender: A sociological reader. Stevi Jackson and Sue Scott (eds.). Routledge. (280-290).
bell hooks. (2000) Feminism for Everybody, South End Press, Cambridge (1-6).
Connell, R. W. (2005) Masculinities. University of California Press. pp. 71-81.
Sancar, S. (2011). Erkeklik: İmkansız iktidar: Ailede, piyasada ve sokakta erkekler. Metis.pp. 111-119, 154-174, 265-300, 3001-309.
Toksoy, N. G., & Taşıtman, A. (2015). ‘Ceremonial Circumcision’ as One of the Mechanisms Which Enables the Regeneration and Intergenerational Transmission of Manhood Culture in Turkey. Masculinities: A Journal of Identity and Culture, (3), 156-188.
Larochelle, D. L. (2019). “Brad Pitt Halal” and the Hybrid Woman: Gender Representations and Religion through Turkish Soap Operas. ESSACHESS–Journal for Communication Studies, 12(2 (24)), 61-78.
Anwar, Z. (2007). Islam and Women’s Rights. UCLA, Occasional Papers, Islam and Women’s Rights (escholarship.org).
Keskin-Kozat, B. (2003). Entangled in secular nationalism, feminism and Islamism: The life of Konca Kuriş. Cultural Dynamics, 15(2), 183-211.
Arat, Z. F. K., & Nuňez, C. (2017). Advancing LGBT rights in Turkey: Tolerance or protection?. Human Rights Review, 18(1), 1-19.
Zengin, A. (2019). The Afterlife of Gender: Sovereignty, Intimacy and Muslim Funerals of Transgender People in Turkey. Cultural Anthropology, 34(1), 78-102.
Butler, J. (2004). Beside oneself: On the limits of sexual autonomy. Undoing gender, 17, 39.
Mendes, K., Ringrose, J., & Keller, J. (2018). # MeToo and the promise and pitfalls of challenging rape culture through digital feminist activism. European Journal of Women's Studies, 25(2), 236-246.
Yelsalı Parmaksız, Pınar Melis, “Paternalism, Modernization, and the Gender Regime in Turkey”, Aspasia, International Yearbook of Central, Eastern and South Eastern European Women’s and Gender History, Vol. 10, 2016: 40-62

Course materials will be uploded to Itslearning.
Additional audio-visual sources will be provided thoroughly.
Ders malzemeleri Itslearning'e yüklenecektir.
İlave haftalık okumalar/görsel malzemeler dönem içinde öğrencilere verilecektir.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 40
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.