YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC3056 | Suç Sosyolojisi | Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Ders, suçun sosyal bir kavram oluşunun süreçlerine odaklanarak radikal sosyolojiyi benimsemiş, bunu yaparken de adli yarglama süreci il ilgili bilinen bütn varsayımlara karşı gelmektedir. Hukukun oluşumu, polis hizmetleri, mahkemelerin görevleri ve rehabilitasyn süreçlerine odaklanmakta ve sosyal teorinin uygulamasına giriş sağlamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler suçun nasıl bir sosyal yaratım süreci olduğunu ve sosyal teor ile bağlantılı suç polikalarını ve ceza sistemini analiz edebilecekler. Ders ennsaında, Batı ülkeleri ile karşılaştırma sağlmak amacıyla Türkiye ile ilgili olaylar ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar: 1)Suç ve kriminoloji kavramlarını tanımlayabilecek, 2)Krimioloji ve sosyoloji arasındaki ilişkiyi algılayabilecek, 3)Suç ve suçluluğun ölçümünü kavrayabilecek, 4)Suçun gürünüm biçimlerini anlayabilecek, 5)Klasik ve Neo-klasik okulun suç ve suçluluk üzerine açıklamalarını anlayabilecek, 6)Suçun biyolojik temellerini analiz edebilecek 7)Suçlu davranışın psikolojik ve psikiyatrik temelerini anlayabilecek, 8)Suçlulukta sosyal gelişim ve sosyal süreçlerin önemini kavrayabilecek, 9)Sosyal çatışma kuramının suçluluk üzerine açıklamalarını analiz edebilecek, 10) Şahsa yönelik suçları anlayabilecek, 11)Sosyal politika ve suçlu davranışa müdahale arasındaki ilişkiyi analiz edebilecek, 12) Sosyolojik perspektiften suç önleme politikalarını analiz edebilecek, |
Ders, suçun sosyal bir kavram oluşunun süreçlerine odaklanarak radikal sosyolojiyi benimsemiş, bunu yaparken de adli yarglama süreci il ilgili bilinen bütn varsayımlara karşı gelmektedir. Hukukun oluşumu, polis hizmetleri, mahkemelerin görevleri ve rehabilitasyn süreçlerine odaklanmakta ve sosyal teorinin uygulamasına giriş sağlamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler suçun nasıl bir sosyal yaratım süreci olduğunu ve sosyal teor ile bağlantılı suç polikalarını ve ceza sistemini analiz edebilecekler. Ders ennsaında, Batı ülkeleri ile karşılaştırma sağlmak amacıyla Türkiye ile ilgili olaylar ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kriminoloji nedir ? | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
2) | Kriminoloji ve sosyolojik perspektif | Steven Barkan (2009). Criminology, A Sociological Understanding, ,Pearson, Prentice Hall. |
3) | Suç ve suçlu davranışı ölçme Resmi suç istatistikleri ve etkili kullanımları | John Tierney(2005). Criminology, Theory and context, Longman, Pearson. |
4) | Kriminal davranışın ölçümü ve görünümü Kriminal davranışın sosyal görünümleri | Steven Barkan (2009). Criminology, A Sociological Understanding, ,Pearson, Prentice Hall. |
5) | Suçun görünümleri – Temel suç biçimleri | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
6) | 1. ARA SINAV | |
7) | Suçun biyolojik temelleri Kriminal davranışın biyolojik temelleri var mıdır ? | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
7) | Suçu Açıklayan teoriler Klasik ve Neo-klasik düşünce | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
8) | Suçun Psikolojik ve Psikiyatrik temelleri | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
9) | Sosyolojik teoriler : Sosyal yapı | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
10) | Sosyolojik teoriler:Sosyal süreçler ve sosyal gelişim | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
11) | Sosyolojik teoriler: Sosyal çatışma | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall |
12) | 2. ARA SINAV | |
13) | Suçlu davranış biçimleri Şahsa yönelik suçlar | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
14) | Mala yinelik suçlar | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
Ders Notları / Kitaplar: | “Criminology Today: An integrative Introduction”, Frank Schmalleger, Pearson, Prentice Hall, 2006. “Criminology, A Sociological Understanding”, Steven Barkan, Pearson, Prentice Hall, 2009. “Criminology: Theory and Context”, John Tierney, Longman, 2006 |
Diğer Kaynaklar: | Additional readings will be provided Ek okumalar sağlanacaktır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
14) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |