İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC3056 | Suç Sosyolojisi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Ders, suçun sosyal bir kavram oluşunun süreçlerine odaklanarak radikal sosyolojiyi benimsemiş, bunu yaparken de adli yarglama süreci il ilgili bilinen bütn varsayımlara karşı gelmektedir. Hukukun oluşumu, polis hizmetleri, mahkemelerin görevleri ve rehabilitasyn süreçlerine odaklanmakta ve sosyal teorinin uygulamasına giriş sağlamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler suçun nasıl bir sosyal yaratım süreci olduğunu ve sosyal teor ile bağlantılı suç polikalarını ve ceza sistemini analiz edebilecekler. Ders ennsaında, Batı ülkeleri ile karşılaştırma sağlmak amacıyla Türkiye ile ilgili olaylar ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar: 1)Suç ve kriminoloji kavramlarını tanımlayabilecek, 2)Krimioloji ve sosyoloji arasındaki ilişkiyi algılayabilecek, 3)Suç ve suçluluğun ölçümünü kavrayabilecek, 4)Suçun gürünüm biçimlerini anlayabilecek, 5)Klasik ve Neo-klasik okulun suç ve suçluluk üzerine açıklamalarını anlayabilecek, 6)Suçun biyolojik temellerini analiz edebilecek 7)Suçlu davranışın psikolojik ve psikiyatrik temelerini anlayabilecek, 8)Suçlulukta sosyal gelişim ve sosyal süreçlerin önemini kavrayabilecek, 9)Sosyal çatışma kuramının suçluluk üzerine açıklamalarını analiz edebilecek, 10) Şahsa yönelik suçları anlayabilecek, 11)Sosyal politika ve suçlu davranışa müdahale arasındaki ilişkiyi analiz edebilecek, 12) Sosyolojik perspektiften suç önleme politikalarını analiz edebilecek, |
Ders, suçun sosyal bir kavram oluşunun süreçlerine odaklanarak radikal sosyolojiyi benimsemiş, bunu yaparken de adli yarglama süreci il ilgili bilinen bütn varsayımlara karşı gelmektedir. Hukukun oluşumu, polis hizmetleri, mahkemelerin görevleri ve rehabilitasyn süreçlerine odaklanmakta ve sosyal teorinin uygulamasına giriş sağlamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler suçun nasıl bir sosyal yaratım süreci olduğunu ve sosyal teor ile bağlantılı suç polikalarını ve ceza sistemini analiz edebilecekler. Ders ennsaında, Batı ülkeleri ile karşılaştırma sağlmak amacıyla Türkiye ile ilgili olaylar ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kriminoloji nedir ? | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
2) | Kriminoloji ve sosyolojik perspektif | Steven Barkan (2009). Criminology, A Sociological Understanding, ,Pearson, Prentice Hall. |
3) | Suç ve suçlu davranışı ölçme Resmi suç istatistikleri ve etkili kullanımları | John Tierney(2005). Criminology, Theory and context, Longman, Pearson. |
4) | Kriminal davranışın ölçümü ve görünümü Kriminal davranışın sosyal görünümleri | Steven Barkan (2009). Criminology, A Sociological Understanding, ,Pearson, Prentice Hall. |
5) | Suçun görünümleri – Temel suç biçimleri | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
6) | 1. ARA SINAV | |
7) | Suçun biyolojik temelleri Kriminal davranışın biyolojik temelleri var mıdır ? | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
7) | Suçu Açıklayan teoriler Klasik ve Neo-klasik düşünce | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
8) | Suçun Psikolojik ve Psikiyatrik temelleri | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
9) | Sosyolojik teoriler : Sosyal yapı | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
10) | Sosyolojik teoriler:Sosyal süreçler ve sosyal gelişim | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
11) | Sosyolojik teoriler: Sosyal çatışma | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall |
12) | 2. ARA SINAV | |
13) | Suçlu davranış biçimleri Şahsa yönelik suçlar | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
14) | Mala yinelik suçlar | Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall. |
Ders Notları / Kitaplar: | “Criminology Today: An integrative Introduction”, Frank Schmalleger, Pearson, Prentice Hall, 2006. “Criminology, A Sociological Understanding”, Steven Barkan, Pearson, Prentice Hall, 2009. “Criminology: Theory and Context”, John Tierney, Longman, 2006 |
Diğer Kaynaklar: | Additional readings will be provided Ek okumalar sağlanacaktır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |