SOC3056 Sociology of CrimeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC3056 Suç Sosyolojisi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Ders, suçun sosyal bir kavram oluşunun süreçlerine odaklanarak radikal sosyolojiyi benimsemiş, bunu yaparken de adli yarglama süreci il ilgili bilinen bütn varsayımlara karşı gelmektedir. Hukukun oluşumu, polis hizmetleri, mahkemelerin görevleri ve rehabilitasyn süreçlerine odaklanmakta ve sosyal teorinin uygulamasına giriş sağlamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler suçun nasıl bir sosyal yaratım süreci olduğunu ve sosyal teor ile bağlantılı suç polikalarını ve ceza sistemini analiz edebilecekler. Ders ennsaında, Batı ülkeleri ile karşılaştırma sağlmak amacıyla Türkiye ile ilgili olaylar ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:
1)Suç ve kriminoloji kavramlarını tanımlayabilecek,
2)Krimioloji ve sosyoloji arasındaki ilişkiyi algılayabilecek,
3)Suç ve suçluluğun ölçümünü kavrayabilecek,
4)Suçun gürünüm biçimlerini anlayabilecek,
5)Klasik ve Neo-klasik okulun suç ve suçluluk üzerine açıklamalarını anlayabilecek,
6)Suçun biyolojik temellerini analiz edebilecek
7)Suçlu davranışın psikolojik ve psikiyatrik temelerini anlayabilecek,
8)Suçlulukta sosyal gelişim ve sosyal süreçlerin önemini kavrayabilecek,
9)Sosyal çatışma kuramının suçluluk üzerine açıklamalarını analiz edebilecek,
10) Şahsa yönelik suçları anlayabilecek,
11)Sosyal politika ve suçlu davranışa müdahale arasındaki ilişkiyi analiz edebilecek,
12) Sosyolojik perspektiften suç önleme politikalarını analiz edebilecek,

Dersin İçeriği

Ders, suçun sosyal bir kavram oluşunun süreçlerine odaklanarak radikal sosyolojiyi benimsemiş, bunu yaparken de adli yarglama süreci il ilgili bilinen bütn varsayımlara karşı gelmektedir. Hukukun oluşumu, polis hizmetleri, mahkemelerin görevleri ve rehabilitasyn süreçlerine odaklanmakta ve sosyal teorinin uygulamasına giriş sağlamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler suçun nasıl bir sosyal yaratım süreci olduğunu ve sosyal teor ile bağlantılı suç polikalarını ve ceza sistemini analiz edebilecekler. Ders ennsaında, Batı ülkeleri ile karşılaştırma sağlmak amacıyla Türkiye ile ilgili olaylar ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kriminoloji nedir ? Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.
2) Kriminoloji ve sosyolojik perspektif Steven Barkan (2009). Criminology, A Sociological Understanding, ,Pearson, Prentice Hall.
3) Suç ve suçlu davranışı ölçme Resmi suç istatistikleri ve etkili kullanımları John Tierney(2005). Criminology, Theory and context, Longman, Pearson.
4) Kriminal davranışın ölçümü ve görünümü Kriminal davranışın sosyal görünümleri Steven Barkan (2009). Criminology, A Sociological Understanding, ,Pearson, Prentice Hall.
5) Suçun görünümleri – Temel suç biçimleri Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.
6) 1. ARA SINAV
7) Suçun biyolojik temelleri Kriminal davranışın biyolojik temelleri var mıdır ? Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.
7) Suçu Açıklayan teoriler Klasik ve Neo-klasik düşünce Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.
8) Suçun Psikolojik ve Psikiyatrik temelleri Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.
9) Sosyolojik teoriler : Sosyal yapı Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.
10) Sosyolojik teoriler:Sosyal süreçler ve sosyal gelişim Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.
11) Sosyolojik teoriler: Sosyal çatışma Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall
12) 2. ARA SINAV
13) Suçlu davranış biçimleri Şahsa yönelik suçlar Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.
14) Mala yinelik suçlar Schmalleger, Frank (2006). Criminology Today, An Integrative Introduction, Pearson, Prentice Hall.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “Criminology Today: An integrative Introduction”, Frank Schmalleger, Pearson, Prentice Hall, 2006.
“Criminology, A Sociological Understanding”, Steven Barkan, Pearson, Prentice Hall, 2009.
“Criminology: Theory and Context”, John Tierney, Longman, 2006
Diğer Kaynaklar: Additional readings will be provided
Ek okumalar sağlanacaktır

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 10 10
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek