DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC3006 | Sosyolojide Nitel Metodlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Sosyolojide nitel metotları öğrenmenin en iyi yolu onları uygulamaktır. Bu yüzden, bu dersin önemli bir kısmı nitel araştırma yapmak ve araştırma konuları ve soruları hakkında konuşmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Sosyal bilimler metodolojisini hatırlamak 2) Sosyal araştırmalarda etik ve siyasi konuları savunmak 3) Nitel veri toplama tekniklerini tartışmak 4) Nitel veri toplama tekniklerini uygulamak 5) Nitel araştırma dizaynı inşa etmek 6) Nitel verileri yazılım olmadan analiz etmek 7) Nitel verileri en az bir programla bilgisayar-destekli analiz etmek |
Bu ders sosyolojideki alternative metodolojik yaklaşımları da içerecek şekilde nitel araştırma metotları pratikleri ve problemleri hakkındaki temel konulara giriş niteliğinde dizayn edilmiştir. Bu derste positivist olmayan metodolojik yaklaşımlar ve analizleri hakkında konuşacağız. Ayrıca sosyal araştırmalarda etik ve politik konuları değerlendireceğiz. Katılımcı gözlem, alan araştırma teknikleri, tarihsel karşılaştırmalı analiz, odak grup, mülakat teknikleri, içerik analizleri, sözlü tarih analizi dersin ana konu başlıkları olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Metodolojinin Manaları- Derse Giriş: Ders programının üstünden gitmek | |
2) | Metodolojinin Manaları- Sosyal Bilimler Metodolojisini Anımsamak | |
3) | Metodolojinin Manaları- Sosyal Bilimler Metodolojisini Anımsamak (devam) | |
4) | Sosyal Araştırmada Etik ve Politik Konular | |
5) | Survey-Olmayan Veri Toplama Teknikleri-Döküman Çalışması ve Deney Araştırması | |
6) | Survey-Olmayan Veri Toplama Teknikleri- FILM&FILM ELEŞTİRİ: “Das Experiment” “Deney” | |
7) | Nitel Araştırma Dizaynı | |
8) | Nitel Araştırma Dizaynı: Alan Araştırması | |
9) | Nitel Araştırma Dizaynı: Mülakat Çalışması | |
10) | Nitel Veriyi Analiz etmek | |
11) | Nitel Veriyi Analiz etmek: Tarihsel ve Karşılaştırma Araştırma ile Sözlü Tarih Teknikleri | |
12) | Nitel Veriyi Analiz etmek: Kodlama, Sıralama ve Analiz için MaxQDA veya Atlas.ti gibi bilgisayar programların kullanımı ile ilgili atölye çalışması | |
13) | Nitel Veriyi Analiz etmek: Atölye çalışmasına devam | |
14) | Sosyologlar için Yazma ve Son Tartışmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Course reader will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | Atlas.ti. Atlas.ti v.5.0 User’s guide and reference. 2004. Bailey, Kenneth D.. Methods of Social Research. New York: Free Press; London: Collier Macmillan, 1987. Boeije, Hennie. Analysis in Qualitative Research. London: SAGE, 2010. Ely, Margot. Ed. Doing Qualitative Research: Circles within Circles. London, NY: Falmer Press, 1991. Heaton, Janet. Reworking Qualitative Data. London: SAGE, 2004. Laine, Marlene de. Fieldwork, Participation and Practice. London: SAGE, 2000. May, Tim. Ed. Qualitative Research in Action. London: SAGE, 2002. Neuman, Lawrence W.. Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Boston: Allyn and Bacon, 1991. Silverman, David. Interpreting Qualitative Data: Methods for Analyzing Talk, Text and Interaction. London: SAGE, 2007. Warren, Carol A.B., and Tracy X. Karner. Discovering Qualitative Methods: Field Research, Interviews, and Analysis. Oxford University Press, 2005. Weisss, Robert Stuart. Learning from Strangers: The Art and Method of Qualitative Interview Studies. NY: Free Press, 1995. http://www.qualitative-research.net |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 7 |
Laboratuar | 2 | % 3 |
Arazi Çalışması | 3 | % 30 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 2 | 3 | 6 |
Arazi Çalışması | 3 | 10 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 137 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |