SOC3005 Sociology of Gender and FamilyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC3005 Aile ve Sosyal Cinsiyet Sosyolojisi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Ders çağdaş toplumlarda sosyal cinsiyet, aynı zamanda aile düzenlemeleri ve pratiklerilerini analiz etmek için çeşitli sosyolojik yaklaşımı uygular. Ayrıca, aile ve diğer kurumlar arasındaki ilişkileri sosyal cinsiyet perspektifinden analiz eder. Öğrencilerin, karmaşık bir kurum olan aile kurumunu anlamak için kendi aile deneyimleri ve dünyadaki aileleri karşılaştırmalı olarak inceleyerek anlamalarını hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

(1)Sosyal cinsiyet ve aile konularını irdeleyen sosyolojik yaklaşımları tanımlamak
(2)Küresel alanda sosyal bir kurum olan aileyi değerlendirmek
(3) Aileye ait konuları, cinsiyet rolleri ve onların aile içindeki beklentileri üzerine yoğunlaşarak, toplumsal cinsiyet perspektifinden incelemek.
(4) Kültürler arası aileleri analiz etmek ve karşılaştırmak.
(5) Kültürler arasında cinsellik, flört ve evlilik normlarını incelemek ve karşılaştırmak..
(6)Aile yapısı ve günlük yasam üzerinde ekonomik olayların ve sosyal sınıfların etkisini anlamak.
(7) Aile ağacı yapma becerisi sergilemek
(8)Öğrencilerin aile bireyleri ile yapacakları görüşmeler üzerinden, kendi aile kültürü ve tarihini öğrenmek ve biyografik araştırma ödevi yazmak.

Dersin İçeriği

Bu disiplinlerarasi derste cinsiyetin önemli bir analiz kategorisi olduğu cesitli ailel yapilarini ele alacagiz. Konular cinsiyet kimliğinin olusturlmasi, cinsellik ve cinsiyet ilişkilerinin geçmiş ve simdiki sosyal ve kültürel kurumlar ve aile arasindaki ilsikilerini kapsamaktadır. Dersin sonuna doğru, aileleri arasindaki sosyal, kültürel ve tariksel cesitliligin anlasilmasi geliştirilecek, güncel ailevi konulari analiz edecek sosyal teori konseptleri kullanılacak, ve onlarin soyal ve politik etkileri tartisilabilir hale gelinecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giris Ders planının sunumu ve beklentiler üzerine konuşma/tartışma
2) Aile nedir? Kısa biyografi yazma, aile hakkındaki genel fikirlerimizi ve önyargılarımızı tartışma
3) Gecmiste ve gunumuzde aileler Okuma 1: Ailenin teorik önemi Okuma 2:Aile ve kişisel yaşamda küresel devrim
4) Kamusal tartismalar ve ozel hayatlar Okuma 5: Anne savaşları Okuma 6:Aile tartışmalarının azalması
5) Cinsiyet rollerinin degisimi Okuma 7:Buzdan çatlaklar Okuma 8:B planına geri dönme
6) Cinsiyet ve toplum Okuma 9:Cinsel devrim Okuma 10:İlişki kurma ve buluşma
7) Vize sınavı Vize sınavı
8) Flort ve evlilik Diverse families ödevinin teslimi Kültürler arası evlilikler üzerine tartışma ve karşılaştırma
9) Bosanma ve yeniden evlenme Proje ödevi tartışması Farklı ülkelerden boşanma istatistiklerini inceleme Okuma 18:Modern Amerikan üvey-aileler Projenin temel fikirleri ve metodoloji konuları hazırlığı yapma
10) Ebeveynlik Okuma 19:Yeni aileler Okuma 20:Sağlıklı babalar ve sağlıklı çocuklar
11) Cocukluk ve genclik Okuma 21:Duyarlılığın ötesinde Okuma 24:Birleştiren bağlar
12) Is ve aile hayati Okuma 25:İkinci değişim
13) Aile ve ekonomi Okuma 28: Hiç uyumayan ekonomi Okuma 30:Orta sınıf anne ve babalar neden ayrılıyor
14) Buyuk ailelerle yasamak Dünyadaki geniş aileler üzerine tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course reader
Diğer Kaynaklar: Available at the bookstore /Kitapcilarda bulunabilir

Arlene S. Skolnick & Jerome H. Skolnick, Family in Transition (Pearson, 2011) - 16th edition.
ALSO
Families across Cultures (PDF file)
Doing Better for Families (PDF file)
Additional materials, articles, films will be make available during the semester. / Ilave makale ve filmlere donem boyunca erişilebilir.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 30 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.