DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC1051 | Felsefeye Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TUĞRUL ÖZKARACALAR Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ |
Dersin Amacı: | Bu ders, felsefi sorgulama ve felsefi düşüncenin ne olduğunun anlaşılmasını sağlar. Bu sorular üç bölüme ayrılmaktadır: gerçeklikle ilgili sorular, bilgiyle ilgili sorular ve değerlerle ilgili sorular. Bu dersin amacı bu sorulardan herhangi birine mutlak bir yanıt bulmak değildir. Bunun yerine, öğrencilerin hem tarihsel hem de modern görüşler dahil olmak üzere tüm olası cevapları eleştirel bir şekilde incelemeleri ve tercihen bunlardan herhangi biriyle kolayca yetinmemeleri gerekmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kursun sonunda şunları yapabileceksiniz: 1. Felsefi düşünme becerisi kazanmak 2. Temel felsefi konuları ve bunların yaşam ve gerçeklikle ilişkisini anlamak 3. Felsefi tutumun anlam ve öneminin farkına varmak. 4. Felsefe, epistemoloji, teoloji, metafizik ve diğer disiplinler arasında bağlantı kurmak. 5. İlk Yunan'dan Ortaçağ'a ve günümüze kadar temel felsefi problemleri kavramak. 20. yüzyıl. 6. Felsefeyi ve onun bilim, din, siyaset, ekonomi ve sosyal yaşamla ilişkisini/etkilerini anlamak. |
Bu ders, öğrencilere felsefenin temel kavramlarını ve pratiklerini tanıtmayı amaçlayarak, hayat ve gerçeklik üzerindeki rolünü derinlemesine anlamalarını sağlar. Antik Yunan düşüncesinden Orta Çağ felsefesine ve günümüz tartışmalarına kadar uzanan temel felsefi sorunları keşfederek, öğrenciler çevrelerindeki dünyaya eleştirel ve felsefi bir bakış açısıyla yaklaşma yeteneği geliştireceklerdir. Ders; felsefe ile epistemoloji, teoloji, metafizik, bilim, din, siyaset, ekonomi ve sosyal yaşam gibi diğer disiplinler arasındaki ilişkileri inceleyerek, felsefenin hem bireysel inançlar hem de toplumsal yapılar üzerindeki etkisini ortaya koyar. Dersin sonunda, öğrenciler analitik becerilerini geliştirerek insan deneyiminin çeşitli yönlerine dair bakış açılarını genişletecek felsefi bir tutum kazanacaklardır. Dersin öğretim yöntemleri anlatım, okuma, grup çalışması ve tartışma şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | Birinci hafta için okuma bulunmamaktadır. |
2) | Felsefe Nedir? Bölüm 1 | Coursebook pp. 3-33 |
3) | Felsefe Nedir? Bölüm 2 | Coursebook pp. 35-68 |
4) | Felsefe Nedir? Bölüm 3 | Coursebook pp. 69-90 |
5) | Birinci Workshop | - |
6) | Epistemoloji Nedir? | Coursebook pp. 91-126 |
7) | İkinci workshop | - |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Değer Teorisi | Coursebook pp. 127-174 |
10) | Üçüncü workshop | |
11) | Etik Teorileri | Coursebook pp. 175-193 |
12) | Metafizik Bölüm 1 | Coursebook pp. 203-277 |
13) | Metafizik Bölüm 2 | Coursebook pp. 278-330 |
14) | Kapanış |
Ders Notları / Kitaplar: | R. E. Creel, Thinking Philosophically, Blackwell Publishers, Massachusetts, 2001 Additional readings will be announced. |
Diğer Kaynaklar: | R. E. Creel, Thinking Philosophically, Blackwell Publishers, Massachusetts, 2001 Haftalık ek okumalar duyurulacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Uygulama | 3 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 5 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |