SOC1051 Introduction to PhilosophyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC1051 Felsefeye Giriş Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. TUĞRUL ÖZKARACALAR
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, felsefenin temellerini anlaşılır kılmaktır. Bu derste, çeşitli felsefi sorunlar üzerinde durularak modernite içerisinde tezahür etmiş olan benlik fikri ile bilimsel dünya görüşü ve genel olarak sosyal yapılar incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

(1)Felsefenin ne olduğuna ilişkin çeşitli kavramsal yaklaşımları bilir,

(2)Bilgiyle ilgili ana kuramları öğrenir,

(3)Felsefeye ilişkin kavramsal ve analitik düşünme becerisi kazanır.

(4)Kuramsal fikirlerin sosyal bilimlere uygulanışını öğrenir,

(5)Çeşitli kuramlar kullanarak mikro ve makro düzeyde felsefi analiz yapabilme becerisi kazanır.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı, felsefenin temellerini anlaşılır kılmaktır. Bu derste, çeşitli felsefi sorunlar üzerinde durularak modernite içerisinde tezahür etmiş olan benlik fikri ile bilimsel dünya görüşü ve genel olarak sosyal yapılar incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Felsefe nedir? [Craig, chp. 1]
3) Ne yapmam gerekir? [Craig, chp. 2]
4) Nasıl biliyoruz? [Craig, chp. 3]
5) Nasıl biliyoruz? [Craig, chp. 3]
6) Konu tekrarı ve ödev teslmi Ödev teslimi
7) Ben kimim? [Craig, chp. 4]
8) Bazı temalar [Craig, chp. 5]
9) ism'ler [Craig, chp. 6]
10) Bazı önemli noktalar [Craig, chp. 7]
11) Bazı önemli noktalar [Craig, chp. 7]
12) Sunum Sunum (sözlü)
13) Ödev teslimi Ödev teslimi
14) Sunum Sunum (sözlü) 12'inci haftadan devam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Edward Craig, “Philosophy – A Very Short Introduction”, Oxford University Press, 2002
Diğer Kaynaklar:
* William Outhwaite, “The Philosophy of Social Science”, in: Bryan S. Turner, The Blackwell Companion to Social Theory”, pp. 47-70.

Additional readings will be announced.
Haftalık ek okumalar duyuralacaktır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 2 20 40
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.