SOC1051 Introduction to PhilosophyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC1051 Felsefeye Giriş Bahar
Güz
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. TUĞRUL ÖZKARACALAR
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, felsefenin temellerini anlaşılır kılmaktır. Bu derste, çeşitli felsefi sorunlar üzerinde durularak modernite içerisinde tezahür etmiş olan benlik fikri ile bilimsel dünya görüşü ve genel olarak sosyal yapılar incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

(1)Felsefenin ne olduğuna ilişkin çeşitli kavramsal yaklaşımları bilir,

(2)Bilgiyle ilgili ana kuramları öğrenir,

(3)Felsefeye ilişkin kavramsal ve analitik düşünme becerisi kazanır.

(4)Kuramsal fikirlerin sosyal bilimlere uygulanışını öğrenir,

(5)Çeşitli kuramlar kullanarak mikro ve makro düzeyde felsefi analiz yapabilme becerisi kazanır.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı, felsefenin temellerini anlaşılır kılmaktır. Bu derste, çeşitli felsefi sorunlar üzerinde durularak modernite içerisinde tezahür etmiş olan benlik fikri ile bilimsel dünya görüşü ve genel olarak sosyal yapılar incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Felsefe nedir? [Craig, chp. 1]
3) Ne yapmam gerekir? [Craig, chp. 2]
4) Nasıl biliyoruz? [Craig, chp. 3]
5) Nasıl biliyoruz? [Craig, chp. 3]
6) Konu tekrarı ve ödev teslmi Ödev teslimi
7) Ben kimim? [Craig, chp. 4]
8) Bazı temalar [Craig, chp. 5]
9) ism'ler [Craig, chp. 6]
10) Bazı önemli noktalar [Craig, chp. 7]
11) Bazı önemli noktalar [Craig, chp. 7]
12) Sunum Sunum (sözlü)
13) Ödev teslimi Ödev teslimi
14) Sunum Sunum (sözlü) 12'inci haftadan devam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Edward Craig, “Philosophy – A Very Short Introduction”, Oxford University Press, 2002
Diğer Kaynaklar:
* William Outhwaite, “The Philosophy of Social Science”, in: Bryan S. Turner, The Blackwell Companion to Social Theory”, pp. 47-70.

Additional readings will be announced.
Haftalık ek okumalar duyuralacaktır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 2 20 40
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2