SOC1051 Introduction to PhilosophyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC1051 Felsefeye Giriş Güz 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. TUĞRUL ÖZKARACALAR
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, felsefenin temellerini anlaşılır kılmaktır. Bu derste, çeşitli felsefi sorunlar üzerinde durularak modernite içerisinde tezahür etmiş olan benlik fikri ile bilimsel dünya görüşü ve genel olarak sosyal yapılar incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

(1)Felsefenin ne olduğuna ilişkin çeşitli kavramsal yaklaşımları bilir,

(2)Bilgiyle ilgili ana kuramları öğrenir,

(3)Felsefeye ilişkin kavramsal ve analitik düşünme becerisi kazanır.

(4)Kuramsal fikirlerin sosyal bilimlere uygulanışını öğrenir,

(5)Çeşitli kuramlar kullanarak mikro ve makro düzeyde felsefi analiz yapabilme becerisi kazanır.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı, felsefenin temellerini anlaşılır kılmaktır. Bu derste, çeşitli felsefi sorunlar üzerinde durularak modernite içerisinde tezahür etmiş olan benlik fikri ile bilimsel dünya görüşü ve genel olarak sosyal yapılar incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Felsefe nedir? [Craig, chp. 1]
3) Ne yapmam gerekir? [Craig, chp. 2]
4) Nasıl biliyoruz? [Craig, chp. 3]
5) Nasıl biliyoruz? [Craig, chp. 3]
6) Konu tekrarı ve ödev teslmi Ödev teslimi
7) Ben kimim? [Craig, chp. 4]
8) Bazı temalar [Craig, chp. 5]
9) ism'ler [Craig, chp. 6]
10) Bazı önemli noktalar [Craig, chp. 7]
11) Bazı önemli noktalar [Craig, chp. 7]
12) Sunum Sunum (sözlü)
13) Ödev teslimi Ödev teslimi
14) Sunum Sunum (sözlü) 12'inci haftadan devam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Edward Craig, “Philosophy – A Very Short Introduction”, Oxford University Press, 2002
Diğer Kaynaklar:
* William Outhwaite, “The Philosophy of Social Science”, in: Bryan S. Turner, The Blackwell Companion to Social Theory”, pp. 47-70.

Additional readings will be announced.
Haftalık ek okumalar duyuralacaktır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 2 20 40
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.