YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PHY2003 | Modern Fizik | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MUHAMMED AÇIKGÖZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Görecelik, kuantum fiziği, atomik fizik ve nükleer fiziğin temel esaslarını kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenci; o özel görecelik teorisini anlayabilecek. o Lorentz dönüşüm denklemlerini formülize edebilecek. o bağıl lineer momentum ve enerjiyi formülize edebilecek. o Kuantum fiziğini klasik fizikten ayrıdedebilecek. o Dalga mekaniğini formülize edebilecek. o Schrödinger denklemlerini bazı aplikasyonlara uygulayabilecek. o Kuantum fiziğinin temel kavramlarını öğrenebilecek. o Kuantum fiziğindeki Hidrojen atomu kavramını tanımlayabilecek. o Kuantum fiziğini nükleer yapılara uygulayabilecek. o Nükleer reaksiyonlardaki farklılıkları ayırdedebilecek; fizyon ve füzyon gibi. o Kuantum teorisini nükleer reaksiyonlara uygulayabilecek. o Kuantum teorisini temel parçacıklara ve temel parçacık etkileşimlerine uygulayabilecek. |
Bu derste, görecelik teorisi, Lorentz dönüşüm denklemleri, kuantum mekaniğinin temelleri, Schöredinger denklemi, atomik fizik ve nükleer fiziğin prensipleri öğretilecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Modern fiziğe ve görecelik teorisine giriş. | |
2) | Görecelik teorisi. | |
3) | Işığın kuantum teorisi; dalgaların teorisi ve sonuçlarına giriş. | |
4) | Kuantum fiziği; kuantum teorisinin esasları. | |
5) | Kuantum fiziği; kuantum mekaniği ve dalga mekaniğine temel bir giriş. | |
6) | Kuantum fiziği; olasılıklar ve normalizasyon; SHO. | |
7) | Schöredinger denklemi ve kuantum mekaniği | |
8) | Atom fiziği; atomik yapı. | |
9) | Atom fiziği; moleküler yapı. | |
10) | Nükleer fizik; nükleer yapı ve nükleer bağlanma enerjisi, nükleer kuvvet, radyoaktivite. | |
11) | Nükleer fizik uygulamaları; nükleer reaksiyonlar; fizyon ve füzyon; radyasyon dedektörleri ve uygulamaları. | |
12) | Seçme konular | |
13) | Seçme konular | |
14) | Seçme konular |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Physics for Scientists and Engineers, eighth editions (2010) by John W. Jewett, Jr. and Raymond A. SERWAY, BROOKS/COLE CENGACE learning. 2) Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics, sixth editions (2006) by Raymond A. SERWAY and John W. Jewett, Jr., Brooks/Cole- Thomson Learning. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Physics, Principles with applications, 5th edition (1998) by Douglas C. GIANCOLI, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey 07458 2) Fundamentals of Physics, 5th edition (1997) by David HALLIDAY, Robert RESNICK and Jearl WALKER, John Wiley &Sons. Inc. New York. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
14) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |