YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PHY1002 | Fizik II | Bahar | 3 | 2 | 4 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. LÜTFİ ARDA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖMER POLAT Prof. Dr. LÜTFİ ARDA Dr. Öğr. Üyesi DOĞAN AKCAN Arş.Gör. MEHMET CAN ALPHAN Arş.Gör. MUHAMMED CEMAL DEMİR Doç. Dr. OZAN AKDOĞAN Prof. Dr. NAFİZ ARICA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Electrostatik ve Manyetostatik temellerini tanıtmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Yüklü parçacıkların özelliklerini tarif edebilecek ve yüklü parçacıklar arasındaki elektirk kuvvetini formülize edebilecek. Vektör notasyonunu elektrik alanlarına uygulayabilecek. Sürekli yük dağılımlarının elektrik alanını hesaplayabilecek. Bir yük dağılımın oluşturduğu elektrik alan çizgilerini çizebilecek 2 Elektrik akıyı tanımlayabilecek. Gauss Yasasını sürekli yük dağılımlarına uygulayabilecek. Elektrostatik dengedeki iletkenleri açıklayabilecek. 3 Nokta yüklerin ve yük dağılımlarının elektrik potansiyellerini formülize edebilecek. Elektrik alan ve elektrik potansiyel arasındaki ilişkiyi formülize edebilecek. Sürekli yük dağılımlarının elektrik potansiyelini hesaplayabilecek. 4 Farklı kapasitor kombinasyonlarının kapasitanslarını hesaplayabilecek. 5 Direnç, akım ve voltajı tanımlayabilir ve hesaplayabilecek. 6 DC devrelerinin analizini yapabilecek. Kirchoff Kurallarını DC Elektrik devrelerine uygulayabilecek. |
Bu derste, elektrik alan, Gauss Yasası, Elektrik potensiyel, Kapasitans ve dielektrik maddeler, Doğru Akım devreler, ve manyetik alanlar öğretilecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektrik Alanlar, Blm. 23, Elektrik yüklerinin özellikleri, İletken ve yalıtkanlar, Coulomb Yasası, Elektrik Alan | |
2) | Elektrik Alanlar, Blm. 23, Sürekli Yük dağılımlarının elektrik alanı, elektrik alan çizgileri, Düzgün Elektrik alan içinde yüklü parçacığın hareketi. | |
3) | Gauss Yasası, Blm. 24, Elektrik Akısı, Gauss Yasası, Gauss Yasasının Uygulamaları. | |
4) | Gauss Yasası, Blm. 24, Elektrostatik Dengedeki İlektenler, Gauss Yasasının Deneysel Doğrulanması. | |
5) | Elektrik Potensiyel, Blm. 25, Potensiyel Fark ve Elektrik Potensiyel, Düzgün Elektrik Alan içindeki Potensiyel Farkları | |
6) | Elektrik Potensiyel, Blm. 25, Nokta yüklerin Elektrik Potansiyeli ve Potansiyel Enerjisi, Elektrik Potansiyelden Elektrik Alanın Hesaplanması. | |
7) | Elektrik Potensiyel, Blm. 25, Sürekli yük dağılımının Elektrik Potansiyeli, Yüklü İletkenlerin Elektrik Potansiyeli, Millikan Deneyi, Elektrostatik Uygulamaları. | |
8) | Kapasitans ve Dielektrikler, Blm. 26, Kapasitansın Tanımı, Kapasitans Hesabı, Kapasitörlerin Bağlanması. | |
9) | Kapasitans ve Dielektrikler, Blm. 26, Dielektrikli Kapasitörlerde Depolanan Enerji, Elektrik Alandaki Elektrik Dipolü. | |
10) | Kapasitans ve Dielektrikler, Blm. 26, Dielektriklerin Atomik Açıklaması. | |
11) | Akım ve Direnç, Blm. 27, Elektrik Akımı, Direnç ve Ohm Yasası, | |
12) | Elektrik Akım Modeli. Direnç ve Sıcaklık, Süperiletkenler, Elektrik Enerjisi ve Güç. | |
13) | Doğru Akım Devreleri, Blm. 28, Electromotor Kuvveti, Seri ve Paralel Bağlı Dirençler. | |
14) | Kirchhoff Kuralları, RC Devreleri, bir kapasitörün yüklenmesi ve boşaltılması, galvanometre, ampermetre, voltmetre |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Physics for Scientists and Engineers, 9th Edition (2014) by John W. Jewett, Jr. and Raymond A. SERWAY, BROOKS/COLE CENGACE learning. 2) Young & Freedman’s University Physics 14th edition |
Diğer Kaynaklar: | 1) Physics for Scientists and Engineers, eighth editions (2010) by John W. Jewett, Jr. and Raymond A. SERWAY, BROOKS/COLE CENGACE learning. 2) Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics, sixth editions (2006) by Raymond A. SERWAY and John W. Jewett, Jr., Brooks/Cole- Thomson Learning. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 7 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 7 | 3 | 21 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 170 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir. | 5 |
2) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | 5 |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | 5 |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 5 |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 5 |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
14) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |