PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BIO1002 | Biyolojiye Giriş | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLAY BULUT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, biyolojiyi temel seviyede tanıtmaktır. Biyolojideki temel kavramlar, organizmayı moleküler ve hücresel seviyeden sistem seviyesine kadar inceleyerek öğretilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Biyolojideki temel kavramları tanımlar. 2. Canlıların kimyasını tanır. 3. Hücre içi yapıları ve çalışma prensiplerini tanır. 4. Kalıtımdaki kavramları tanımlar. 5. Genetikteki temel kavramları tanımlar. 6. Hayvanlardaki temel yapı ve fonksiyonları tanır. 7. İnsan vücudundaki farklı organ sistemlerini tanır. 8. Organizmanın moleküler, hücresel ve sistem düzeyinde karşılaştırır. |
Ders, temel biyoloji bilgisini kapsarken yaşamın kimyası, hücre, genetik, kalıtım, hayvan yapı ve fonksiyonu ve organ sistemlerini içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Günümüzde Biyoloji | Okuma |
2) | Temel kimya | Okuma |
3) | Yaşamın molekülleri | Okuma |
4) | Hücre içinde bir gezi | Okuma |
5) | Çalışan hücre / Hücresel solunum | Okuma |
6) | Hücre bölünmesi | Okuma |
7) | Kalıtım paternleri | Okuma |
8) | Genel ders tekrarı | Okuma |
9) | DNA'nın yapı ve fonksiyonu / Gen regülasyonu | Okuma |
10) | Hayvan yapı ve fonsiyonlarında birleştirici kavramlar | Okuma |
11) | Vücudun savunma mekanizmaları | Okuma |
12) | Hormonlar ve endokrin sistemi | Okuma |
13) | Sinir, duyu ve motor sistemleri | Okuma |
14) | Genel ders tekrarı | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Course notes will be supplied. |
Diğer Kaynaklar: | 1)Campbell Essential Biology with Physiology, Simon-Reece-Dickey, Third Edition, Pearson Education Inc., 2010 (ISBN 13: 978-0-321-66017-6) (REQUIRED READING) 2)Campbell Biology, Reece-Urry-Cain-Wasserman-Minorsky-Jackson, Ninth Edition, Pearson Education Inc., 2011 (ISBN 13: 978-0-321-73975-9) 3)Basic Concepts in Biology, Cecie Starr, Thomson Learning Inc., 2003 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 3 |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | 4 |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 5 |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. | 1 |