Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yetişkin eğitiminin temelleri |
Jarvis Ch.1
Merriam & Brockett Ch.1 |
2) |
Terminolojik farklılıklar: yetişkin eğitiminden yaşamboyu öğrenmeye |
Jarvis Ch.2
Merriam & Brockett Ch.4
|
3) |
Yetişkin eğitiminin tarihçesi |
Merriam & Brockett Ch.3 |
4) |
Yetişkin öğrenici ve yetişkin öğrenmesi: metodlar ve kuramlar |
Jarvis Ch.3-4
Merriam & Brockett Ch.2-6
|
5) |
Yetişkin öğrenici ve yetişkin öğrenmesi: metodlar ve kuramlar (devam) |
Jarvis Ch.3-4
Merriam & Brockett Ch.2-6
|
6) |
Yetişkinlere öğretmede kuram ve metodlar |
Jarvis Ch.5-6
Merriam & Brockett Ch.5
|
7) |
Yetişkinlere öğretmede kuram ve medotlar (devam) |
Jarvis Ch.5-6
Merriam & Brockett Ch.5
|
8) |
Yetişkin eğitiminde güncel ve evrensel yaklaşımlar |
Jarvis Ch.7
Merriam & Brockett Ch.7-8
|
9) |
Yetişkin eğitiminde güncel ve evrensel yaklaşımlar (devam) |
Jarvis Ch.7
Merriam & Brockett Ch.7-8
|
10) |
Yetişkin eğitiminde ölçme değerlendirme |
Jarvis Ch.8 |
11) |
Yetişkin eğitiminde müfredat ve program planlama |
Jarvis Ch.9 |
12) |
Yetişkin eğitiminde kuram, uygulama ve araştırma |
Jarvis Ch.10
Merriam & Brockett Ch.10
|
13) |
Yetişkin eğiticilerinin profesyonel olarak hazırlanması |
Jarvis Ch.11
Merriam & Brockett Ch.9
|
14) |
Yetişkin eğitiminin geleceği |
Merriam & Brockett Ch.11 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
|
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|