CET4054 Adult EducationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET4054 Yetişkin Eğitimi Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. NEŞE UYANIK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel bileşen yoktur.
Dersin Amacı: * Öğrencilere yetişkin eğitimi ve öğrenmesi ile ilgili temel unsurları aktarmak

* Yetişkin eğitimi teorileri, politikaları, uygulamaları, içeriği, tarihi ve metodları hakkında, ulusal ve uluslararası çerçevede genel bir anlayış kazandırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
* Alandaki temel terminolojiyi tanımlama ve aralarındaki farkları bilme
* Yetişkin eğitiminin prensiplerini açıklayabilme
* Yetişkin eğitiminde kullanılan metod ve teknikleri açıklayabilme
* Yetişkinlere özel eğitsel faaliyetlerin tarihsel gelişimini bilme
* Yetişkin öğrenenin ihtiyaçlarını anlayabilme ve öğretimi buna göre tasarlayabilme
* Yetişkinler için program geliştirme ve değerlendirmenin temel kavramlarını anlama
* Yetişkin eğitimi uygulamalarının hem yetişkinler hem de toplum için önem ve etkisini fark edebilme
* Güncel yetişkin eğitimi uygulamalarını bilme

Dersin İçeriği

Yetişkin eğitimi alanı ve uygulamaları ile ilgili temel bir ders. Yetişkin eğitiminin tarihçesi, içeriği, çerçevesi, amaçları, metodları, teorileri ve politikaları. Yetişkin psikolojisi ve andragoji kavramı. Yaşamboyu eğitim. Yetişkin eğitimi uygulamaları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yetişkin eğitiminin temelleri Jarvis Ch.1 Merriam & Brockett Ch.1
2) Terminolojik farklılıklar: yetişkin eğitiminden yaşamboyu öğrenmeye Jarvis Ch.2 Merriam & Brockett Ch.4
3) Yetişkin eğitiminin tarihçesi Merriam & Brockett Ch.3
4) Yetişkin öğrenici ve yetişkin öğrenmesi: metodlar ve kuramlar Jarvis Ch.3-4 Merriam & Brockett Ch.2-6
5) Yetişkin öğrenici ve yetişkin öğrenmesi: metodlar ve kuramlar (devam) Jarvis Ch.3-4 Merriam & Brockett Ch.2-6
6) Yetişkinlere öğretmede kuram ve metodlar Jarvis Ch.5-6 Merriam & Brockett Ch.5
7) Yetişkinlere öğretmede kuram ve medotlar (devam) Jarvis Ch.5-6 Merriam & Brockett Ch.5
8) Yetişkin eğitiminde güncel ve evrensel yaklaşımlar Jarvis Ch.7 Merriam & Brockett Ch.7-8
9) Yetişkin eğitiminde güncel ve evrensel yaklaşımlar (devam) Jarvis Ch.7 Merriam & Brockett Ch.7-8
10) Yetişkin eğitiminde ölçme değerlendirme Jarvis Ch.8
11) Yetişkin eğitiminde müfredat ve program planlama Jarvis Ch.9
12) Yetişkin eğitiminde kuram, uygulama ve araştırma Jarvis Ch.10 Merriam & Brockett Ch.10
13) Yetişkin eğiticilerinin profesyonel olarak hazırlanması Jarvis Ch.11 Merriam & Brockett Ch.9
14) Yetişkin eğitiminin geleceği Merriam & Brockett Ch.11

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Jarvis, P. (2004). “Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice”(3rd Ed.), RoutledgeFalmer, London.
• Merriam, S.B.; Brockett, R.G. (2007). “The Profession and Practice of Adult Education: An Introduction”. Jossey-Bass, CA.
Diğer Kaynaklar: Yok/None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 1 16
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
12) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.