CET4054 Adult EducationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET4054 Yetişkin Eğitimi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. NEŞE UYANIK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel bileşen yoktur.
Dersin Amacı: * Öğrencilere yetişkin eğitimi ve öğrenmesi ile ilgili temel unsurları aktarmak

* Yetişkin eğitimi teorileri, politikaları, uygulamaları, içeriği, tarihi ve metodları hakkında, ulusal ve uluslararası çerçevede genel bir anlayış kazandırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
* Alandaki temel terminolojiyi tanımlama ve aralarındaki farkları bilme
* Yetişkin eğitiminin prensiplerini açıklayabilme
* Yetişkin eğitiminde kullanılan metod ve teknikleri açıklayabilme
* Yetişkinlere özel eğitsel faaliyetlerin tarihsel gelişimini bilme
* Yetişkin öğrenenin ihtiyaçlarını anlayabilme ve öğretimi buna göre tasarlayabilme
* Yetişkinler için program geliştirme ve değerlendirmenin temel kavramlarını anlama
* Yetişkin eğitimi uygulamalarının hem yetişkinler hem de toplum için önem ve etkisini fark edebilme
* Güncel yetişkin eğitimi uygulamalarını bilme

Dersin İçeriği

Yetişkin eğitimi alanı ve uygulamaları ile ilgili temel bir ders. Yetişkin eğitiminin tarihçesi, içeriği, çerçevesi, amaçları, metodları, teorileri ve politikaları. Yetişkin psikolojisi ve andragoji kavramı. Yaşamboyu eğitim. Yetişkin eğitimi uygulamaları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yetişkin eğitiminin temelleri Jarvis Ch.1 Merriam & Brockett Ch.1
2) Terminolojik farklılıklar: yetişkin eğitiminden yaşamboyu öğrenmeye Jarvis Ch.2 Merriam & Brockett Ch.4
3) Yetişkin eğitiminin tarihçesi Merriam & Brockett Ch.3
4) Yetişkin öğrenici ve yetişkin öğrenmesi: metodlar ve kuramlar Jarvis Ch.3-4 Merriam & Brockett Ch.2-6
5) Yetişkin öğrenici ve yetişkin öğrenmesi: metodlar ve kuramlar (devam) Jarvis Ch.3-4 Merriam & Brockett Ch.2-6
6) Yetişkinlere öğretmede kuram ve metodlar Jarvis Ch.5-6 Merriam & Brockett Ch.5
7) Yetişkinlere öğretmede kuram ve medotlar (devam) Jarvis Ch.5-6 Merriam & Brockett Ch.5
8) Yetişkin eğitiminde güncel ve evrensel yaklaşımlar Jarvis Ch.7 Merriam & Brockett Ch.7-8
9) Yetişkin eğitiminde güncel ve evrensel yaklaşımlar (devam) Jarvis Ch.7 Merriam & Brockett Ch.7-8
10) Yetişkin eğitiminde ölçme değerlendirme Jarvis Ch.8
11) Yetişkin eğitiminde müfredat ve program planlama Jarvis Ch.9
12) Yetişkin eğitiminde kuram, uygulama ve araştırma Jarvis Ch.10 Merriam & Brockett Ch.10
13) Yetişkin eğiticilerinin profesyonel olarak hazırlanması Jarvis Ch.11 Merriam & Brockett Ch.9
14) Yetişkin eğitiminin geleceği Merriam & Brockett Ch.11

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Jarvis, P. (2004). “Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice”(3rd Ed.), RoutledgeFalmer, London.
• Merriam, S.B.; Brockett, R.G. (2007). “The Profession and Practice of Adult Education: An Introduction”. Jossey-Bass, CA.
Diğer Kaynaklar: Yok/None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 1 16
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.