Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yetişkin eğitiminin temelleri |
Jarvis Ch.1
Merriam & Brockett Ch.1 |
2) |
Terminolojik farklılıklar: yetişkin eğitiminden yaşamboyu öğrenmeye |
Jarvis Ch.2
Merriam & Brockett Ch.4
|
3) |
Yetişkin eğitiminin tarihçesi |
Merriam & Brockett Ch.3 |
4) |
Yetişkin öğrenici ve yetişkin öğrenmesi: metodlar ve kuramlar |
Jarvis Ch.3-4
Merriam & Brockett Ch.2-6
|
5) |
Yetişkin öğrenici ve yetişkin öğrenmesi: metodlar ve kuramlar (devam) |
Jarvis Ch.3-4
Merriam & Brockett Ch.2-6
|
6) |
Yetişkinlere öğretmede kuram ve metodlar |
Jarvis Ch.5-6
Merriam & Brockett Ch.5
|
7) |
Yetişkinlere öğretmede kuram ve medotlar (devam) |
Jarvis Ch.5-6
Merriam & Brockett Ch.5
|
8) |
Yetişkin eğitiminde güncel ve evrensel yaklaşımlar |
Jarvis Ch.7
Merriam & Brockett Ch.7-8
|
9) |
Yetişkin eğitiminde güncel ve evrensel yaklaşımlar (devam) |
Jarvis Ch.7
Merriam & Brockett Ch.7-8
|
10) |
Yetişkin eğitiminde ölçme değerlendirme |
Jarvis Ch.8 |
11) |
Yetişkin eğitiminde müfredat ve program planlama |
Jarvis Ch.9 |
12) |
Yetişkin eğitiminde kuram, uygulama ve araştırma |
Jarvis Ch.10
Merriam & Brockett Ch.10
|
13) |
Yetişkin eğiticilerinin profesyonel olarak hazırlanması |
Jarvis Ch.11
Merriam & Brockett Ch.9
|
14) |
Yetişkin eğitiminin geleceği |
Merriam & Brockett Ch.11 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|