İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET4053 | Kariyer Geliştirme | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin kendi kariyer kimliklerini oluşturarak kariyer planı ve portfolyosu hazırlamalarına yardımcı olmaktır. Dersi tamamlayan öğrenciler staj olanaklarından faydalanabilmek, mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde zorlanmamak ve sürekli kariyer gelişimi için gerekli olan kariyer gelişim planlarını geliştirecekler ve uygulamaya koyacaklardır. Bu amaçların haftalık ders izlencesindeki beceri ve bilgileri destekleyerek elde edilmesi hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi tamamlayan öğrenciler: • Kişisel gelişim için etkili bir plan geliştirebileceklerdir. • Geleneksel zaman yönetimi teknikleri ile • Mesleki üretkenliklerini geliştirecek gerekli zaman yönetimi stratejileri kazanacaklardır. • Akran networku geliştirme becerisi edinecek ve bu süreçte network sahibi olmanın rolünü değerlendirebileceklerdir. • Bir iş teklifini değerlendirmeyi bileceklerdir. • Maaş, zaman ve mekan konusunda pazarlık etmeyi bileceklerdir. • Kişisel ve mesleki yaşamları arasında denge kurmayı öğreneceklerdir. • İş görüşmesi tekniklerini etkili kullanabileceklerdir. • Bireysel kariyer plan portfolyolarını oluşturabileceklerdir. • CV yazabileceklerdir. • İş başvuruları için ön yazılarını başvuracakları işe gore oluşturacaklardır. |
Ders etkileşimli ve tartışma merkezli bir yaklaşım takip edilerek işlenecektir. Bu nedenle ders anlatımlarında, olay incelemelerinde, videolarda, sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerinde, uygulamalarda ve canlandırmalarda yoğun öğrenci katılımı gerekmektedir. Derste kullanılacak farklı materyallerin sentezini yapıp gerçek yaşama adapte edebilmek için öğrencilerin derse sürekli katılmaları ve ders materyaline hazırlanmış olmaları önemlidir. Ders, bireysel farkındalık geliştirme, kişisel gelişim planlama ve yansıtıcı uygulama üzerine kurulmuştur. Ayrıca bu ders öğrencilere bir takım egzersiz ve aktivitelerle etkili kariyer planlama teknikleri kazanımı olanağı sunmaktadır. Öğrenciler kariyer yolları, pazar gelişmeleri ve pazar araştırması ve kendi alanlarındaki iş fırsatlarını değerlendirme konusunda bilgi ve becerilerini geliştireceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | -Tanışma -Öğrencilerin dersten beklentileri üzerine yansıtma -Ders amaçları | |
2) | -Kariyer planı için soru üretme -Bireysel farkındalık geliştirme: hoşlanılanlar, hoşlanılmayanlar, geliştirilmesi gereken beceriler, tartışma, aktiviteler, kişilşik testleri | Konuyla ilgili okuma |
3) | -Kişisel profillerin oluşturulması -Zayıflıkların üstesinden gelmek ve potensiyeli kullanmak | Konuyla ilgili okuma |
4) | -Misafir konuşmacı | Internet araştırması |
5) | -Mezunların mesleki bilgisi veritabanını oluşturmak -İş arama veri tabanları: çevrimiçi, gazete, network vb. | Internet Araştırması |
6) | -Career choices of CEIT Ss and job profiles -Utilizing career resources | Konuyla ilgili okuma |
7) | -Kendini pazarlama -Misafir Konuşmacı | Konuyla ilgili okuma Internet Araştırması |
8) | -CV ve Ön yazı hazırlama, referans mektubu alma -CV ve Ön yazı örnekleri | Internet Araştırması |
9) | -CV ve Ön yazı hazırlama -Kariyer Danışmanlığı (Video) | Proje Hazırlık |
10) | -Bilgi edinim amaçlı görüşme -İş görüşmesi: Ziyaretçi konuşmacı | Konuyla ilgili okuma |
11) | -İş görüşmesi provası (canlandırması) -Kaydedilen görüşmeler üzerine yansıtıcı tartışma | İş görüşmesi provası için yansıtıcı düşünme |
12) | Olay analizi (Video): Yansıtıcı tartışma | Video izleme ve not alma |
13) | -Görüşme sorularını tahmin etmek, takım halinde yapılan iş görüşmelerine hazırlık, görüşmelerde verilecek cevaplara hazırlanma, görüşmede iyi izlenim bırakma, iş görüşmesi sonrası süreç takibi, ikinci görüşme | Konuyla ilgili okuma |
14) | Mesleki davranış kuralları | Konuyla ilgili okuma |
15) | Yarıyıl sonu sınavı | |
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Bolles, R.N. (1995). What color is your parachute? Ten Speed Press: USA. |
Diğer Kaynaklar: | Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. Bayram, C. (2008). Kariyer planlama ve yönetimi. Kum Saati Yayınları: İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Ödev | 8 | % 25 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | 5 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer | 6 | 3 | 18 |
Proje | 1 | 14 | 14 |
Ödevler | 8 | 5 | 40 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |