ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET4051 | Öğretim Teknolojilerinde Seçilmiş Konular I | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi ORHAN GÖKÇÖL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | None |
Dersin Amacı: | Bu derste görüntü aktarma ve kurgulama ile ilgili temel tekniklerin anlatılması yoluyla öğrencilerin eğitsel video geliştirme süreci çalışmalarına hazırlanması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Öğretim ilkelerine göre hazırlanan video prodüksiyon sürecini kapsamlı şekilde açıklayabilir. 2- Sabit ve hareketli görüntü aktarma ve kurgulama becerisine sahip olabilir. 3- Video postprodüksiyon sürecinde kullanılan araçlardan Adobe Premiere Pro'yu etkili kullanabilir. 4- Son kullanıcıların ihtiyaçlarını başarılı şekilde karşılayacak bir video projesi yürütebilir. |
Dijital görüntüleme alanında PC/yazılım temelli tekniklerin kapsamlı araştırması, mesaj tanımı, sabit ve hareketli görüntü aktarma ve kurgulama, video postprodüksiyon ve hareketli grafikler, vektör grafikleri, bu alanda profesyonel kullanımlara uygun çeşitli dijital teknolojilerin teorik ve teknik özellikleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Stüdyo ve kullanılacak ekipmanın tanıtılması |
|
2) | Yapım süreci: Görüntüleme ve Dijital Video gösterimi (Işık) | |
3) | Bir dakikalık video gösteriminin planlanması | |
4) | Adobe Premiere Demo: Çekim yapma ve kaydetme | |
5) | Adobe Premiere Demo: Çerçeveleme ve Kompozisyon | |
6) | Grafik ve Efektler (Ses) Adobe Premiere Demo: Ses prodüksiyon |
|
7) | Tekrar | |
8) | Linear and Nonlinear Editing Adobe Premiere Demo: Efekt ekleme Kamera Kullanma Teknikleri I |
|
9) | Kamera Kullanma Teknikleri II | |
10) | Video editing ilkeleri: planlama, uygulama, denetleme | |
11) | Video Kaydetme/Resimli öyküler oluşturma | |
12) | Dönüştürme ve Aktarma: Videoları saklama, CD/DVD/Kaset dönüştürmeleri, İnteraktif Video/Camtasia demo Adobe Premiere Demo: Aktarma ve paketleme konuları |
|
13) | Video Düzenleme | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | o Zettl, H. (2009). Video Basics 6. Available at the University Library and Google Books. o Adobe (2010). Adobe Premiere Pro CS4 Classroom in a Book. Available at the University Library and Google Books. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Uygulama | 5 | % 5 |
Ödev | 2 | % 20 |
Projeler | 2 | % 65 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Proje | 2 | 40 | 80 |
Ödevler | 2 | 12 | 24 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |