CET4051 Special Topics in Instructional Technologies IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET4051 Öğretim Teknolojilerinde Seçilmiş Konular I Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN
Dr. Öğr. Üyesi ORHAN GÖKÇÖL
Opsiyonel Program Bileşenleri: None
Dersin Amacı: Bu derste görüntü aktarma ve kurgulama ile ilgili temel tekniklerin anlatılması yoluyla öğrencilerin eğitsel video geliştirme süreci çalışmalarına hazırlanması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Öğretim ilkelerine göre hazırlanan video prodüksiyon sürecini kapsamlı şekilde açıklayabilir.
2- Sabit ve hareketli görüntü aktarma ve kurgulama becerisine sahip olabilir.
3- Video postprodüksiyon sürecinde kullanılan araçlardan Adobe Premiere Pro'yu etkili kullanabilir.
4- Son kullanıcıların ihtiyaçlarını başarılı şekilde karşılayacak bir video projesi yürütebilir.

Dersin İçeriği

Dijital görüntüleme alanında PC/yazılım temelli tekniklerin kapsamlı araştırması, mesaj tanımı, sabit ve hareketli görüntü aktarma ve kurgulama, video postprodüksiyon ve hareketli grafikler, vektör grafikleri, bu alanda profesyonel kullanımlara uygun çeşitli dijital teknolojilerin teorik ve teknik özellikleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
Stüdyo ve kullanılacak ekipmanın tanıtılması
2) Yapım süreci: Görüntüleme ve Dijital Video gösterimi (Işık)
3) Bir dakikalık video gösteriminin planlanması
4) Adobe Premiere Demo: Çekim yapma ve kaydetme
5) Adobe Premiere Demo: Çerçeveleme ve Kompozisyon
6) Grafik ve Efektler (Ses)
Adobe Premiere Demo: Ses prodüksiyon
7) Tekrar
8) Linear and Nonlinear Editing
Adobe Premiere Demo: Efekt ekleme
Kamera Kullanma Teknikleri I
9) Kamera Kullanma Teknikleri II
10) Video editing ilkeleri: planlama, uygulama, denetleme
11) Video Kaydetme/Resimli öyküler oluşturma
12) Dönüştürme ve Aktarma: Videoları saklama, CD/DVD/Kaset dönüştürmeleri, İnteraktif Video/Camtasia demo
Adobe Premiere Demo: Aktarma ve paketleme konuları
13) Video Düzenleme
14) Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: o Zettl, H. (2009). Video Basics 6. Available at the University Library and Google Books.

o Adobe (2010). Adobe Premiere Pro CS4 Classroom in a Book. Available at the University Library and Google Books.
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Uygulama 5 % 5
Ödev 2 % 20
Projeler 2 % 65
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Proje 2 40 80
Ödevler 2 12 24
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.