BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET3053 | Java Programlama | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders eğitimciler için Java programlamaya giriş dersidir. Desrte Java ile grafik ve animasyon kullanımı ve olay tabanlı programlama öğretilecektir. Bunun yanında, Android cep telefonu platformunda uygulama geliştirebilmek için Java ile mobil programlamaya giriş yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Desin sonunda, öğrenciler şunları yapabileceklerdir: 1. Standart Java giriş çıkış fonksiyonlarını kullanarak basit seviyeden orta seviyeye kadar uygulamalar oluşturma 2. Eclipse geliştirme ortamını öğrenme 3. Çeşitli veri tiplerini ve yapılarını anlama ve uygulama 4. Basit nesne tabanlı programlama tekniklerini anlama ve uygulama 5. Dosyalara erişim ve kayıt yapabilen programlar oluşturma 6. Grafik ara birimi tasarımı, applet tasarımı ve web sayfalarına yüklenmesini öğrenme 7. Grafik arabirim olayları için olay yorumlayıcı geliştirme. |
Nesne tabanlı programlamaya giriş, java appletleri, veri yapıları, grafik kullanıcı arabirimi tasarımı, uyarılar, dosya giriş çıkış işlemleri ve yeni java giriş çıkış kütüphanesi, kanallar ve ağ proglamlama, ileri java teknolojileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Java kavramlarına giriş (Byte kodları, JVM, vb.) | |
2) | Java ile kodlama / Sayısal veri | |
3) | Nesne programlama (I) | |
4) | Nesne programlama (II) | |
5) | Kullanışlı Nesneler | |
6) | Arama ve sıralama algoritmaları | |
7) | Java Appletleri | |
8) | Grafik ara birim bileşenleri ve dinleyiciler | |
9) | Java 2B | |
10) | Java giriş çıkış işlemleri | |
11) | Kanallara giriş | |
12) | JDBC ile veritabanı programlama | |
13) | Android programlamaya giriş | |
14) | Android ile Java | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı | |
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | C. Thomas Wu, An Introduction to Object Oriented Programming with Java, 5th Edition, McGraw Hill. Y. Daniel Liang, Introduction to Java Programming, Comprehensive, 8th Edition, Pearson. Harrey M. Deitel, Paul J. Deitel, Java How to Program, 7th Edition, Pearson. Beginning Android, Mark Murphy, 1st edition, Apress. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 14 | % 10 |
Ödev | 4 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | 5 |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | 3 |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | 4 |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | 3 |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | 3 |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. | 4 |